خبر آزادی خبرنگار دستگیر شده در تهران

© Sputnik / Alexander Vilfخبر آزادی خبرنگار دستگیر شده در تهران
خبر آزادی خبرنگار دستگیر شده در تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اذعان داشته که به زودی امکان دسترسی کنسولی به یولیا یوزیک فراهم شود و موضوع به زودی حل و فصل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بیان داشت: مقامات ایران قول داده اند که به زودی امکان دسترسی کنسولی به روزنامه نگار بازداشت شده روسی یولیا یوزیک را فراهم کنند، همه چیز ممکن است برای حل موضوع انجام می شود.

سفارت روسیه خواستار دسترسی کنسولی به روزنامه نگار بازداشتی در ایران شده است - اسپوتنیک ایران
سفارت روسیه خواستار دسترسی کنسولی به روزنامه نگار بازداشتی در ایران شده است

ما با خانواده یولیا در تماس هستیم، با مادرش کنسول در تهران است ...
سفیر ایران در مسکو فراخوانده شد، معاون وزیر امور خارجه ما با او مذاکره کرد، همه اینها ماهیت جدی داشت. ما از طرف ایرانی اطمینان گرفتیم که این مسئله در آینده نزدیک حل خواهد شد.
زاخارووا در برنامه عصرانه با ولادیمیر سولوویوف در کانال تلویزیونی روسیه 1 گفت: من می توانم اطمینان دهم که همه چیز برای حل اوضاع انجام می شود.

نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که ما درخواست کنسولگری کرده ایم، که طبق نتیجه گیری ما به زودی این دسترسی فراهم می شود.

پیش از این سفارت روسیه در تهران گزارش داده بود که روزنامه نگار روسی، یولیا یوزیک در 29 سپتامبر با دعوت خصوصی وارد تهران شد، گذرنامه وی به دلایل نامعلوم در فرودگاه توقیف شد و در 2 اکتبر در هتل دستگیر شد.
در همین زمان، بر طبق گزارشات منتشر شده، یوزیک از مشکلات احتمالی در جمهوری اسلامی یا درباره توقیف گذرنامه به سفارت فدراسیون روسیه در ایران خبر نداد، اگرچه نزدیکان وی درباره مشکلات احتمالی صحبت می کردند.

زمیر کابولوف، مدیر بخش آسیا وزارت امور خارجه روسیه، پیشتر گفته بود که مسکو انتظار دارد بزودی یوزیک آزاد شود. وی خاطرنشان کرد: این اتفاق ممکن است این هفته رخ دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала