اپک امیدوار است که روسیه بتواند اختلافات بین ایران و عربستان را برطرف کند

© REUTERS / Ramzi Boudinaاپک امیدوار است که روسیه بتواند اختلافات بین ایران و عربستان را برطرف کند
اپک امیدوار است که روسیه بتواند اختلافات بین ایران و عربستان را برطرف کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیرکل اپک: اوپک امیدوار است که روسیه و به ویژه شخصاً رئیس جمهور، ولادیمیر پوتین بتوانند برای حل و فصل اختلافات ایران و عربستان سعودی برای تثبیت بازار نفت کمک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد بارکیندو، دبیرکل اپک در مصاحبه با خبرگزاری TASS، گفت: " بدون شک توانایی رئیس جمهور پوتین، بسیار بیشتر از اقتدار سیاسی سیاسی در خاورمیانه است، بلکه اقتدار سیاسی وی بعد جهانی دارد. ما بسیار امیدواریم که او ویژگی های سازنده خود را برای ایجاد آشتی و حل اختلاف بین برخی از کشورهای عضو اپک بکار ببرد. این نه تنها به نفع ایجاد ثبات و صلح ضروری است بلکه برای اینکه اوپک بتواند یه طور موفقیت آمیز به نفع بازار انرژی تصمیم گیری کند.

Здание Министерство иностранных дел РФ - اسپوتنیک ایران
روسیه راهکارهای خود برای همکاری منطقه ای را در اجلاس سران آپک به پیش خواهد برد

دبیرکل این سازمان همچنین در مورد دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در هفته انرژی روسیه گفت: " پس از دیدار با وی روحیه گرفتم، ما با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گفتگوی بسیار مثبتی داشتیم. همیشه ملاقات با او مایه افتخار و خوشحالی است."
وی افزود: " ما در اوپك و اوپك + برای رئیس جمهور روسیه ارزش و احترام زیادی قاولیم. او همواره یك پشتیبان همکاری ما با كشورهای تولیدكننده که عضو اوپك نیستند، به رهبری روسیه است. وی این رهبری را فراهم می کند و ما به طور جدی به آن احتیاج داریم، به ویژه در شرایط ژئوپلیتیکی حاضر، به طور کلی، این جلسه بسیار پربار بود  و من پس از آن روحیه گرفتم.

در 14 سپتامبر، تاسیسات نفتی عربستان سعودی مورد حمله پهباد ها قرار گرفتند. شورشیان حوثی یمن مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند و ادعا كردند با استفاده از 10 دستگاه پهباد این عملیات ر به انجام رسانده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала