پمپئو متهم به عدم تمکین از دستورالعمل ابلاغ شده کنگره شد

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaپمپئو متهم به عدم تمکین از دستورالعمل ابلاغ شده کنگره شد
پمپئو متهم به عدم تمکین از دستورالعمل ابلاغ شده کنگره شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیته روابط بین الملل ایالات متحده گفت: "مایک پومپئو، وزیر امور خارجه، از دستورالعمل کنگره در راستای ارائه مدارک مربوط به اوکراین که به وی ابلاغ شده بود، پیروی نمی کند."

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این گزارش شده بود که سه کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده، به عنوان بخشی از مراحل استیضاح علیه رئیس جمهور، دونالد ترامپ، از پومپئو اسناد مربوط به اوکراین را درخواست کرده اند. نمایندگان کنگره به پومپئو هشدار دادند این اسناد به عنوان بخشی از روند استیضاح خواسته شده است و امتناع از ارائه آنها نشان دهنده اخلال در تحقیقات در این زمینه است.

در عین حال، دموکرات ها ابراز امیدواری کرده اند که اوضاع تغییر کند و خاطرنشان کردند که در حال حاضر مذاکرات در مورد این موضوع در حال انجام است.

استیضاح ترامپ کلید خورد  - اسپوتنیک ایران
استیضاح ترامپ کلید خورد

پیش از این، رییس کمیته روابط بین الملل،  ابلاغیه ای را با درخواست ارائه  اسناد لازم برای تحقیقات در رابطه با اوکراین را برای پمپئو ارسال كرده بود. آخرین مهلت ارسال اسناد جمعه گذشته منقضی شد. در همین زمان، اخیراً خود پومپئو اعلام كرد كه وزارت امور خارجه آمریكا عصر جمعه نامه ای را به كنگره ارسال كرده است. به گفته وی، او همه کارهایی را که " طبق قانون لازم است" انجام می دهد و دفتر، مدارک لازم را ارسال می کند.

گفتگوی تلفنی بین روسای جمهور ایالات متحده و اوکراین، دونالد ترامپ و ولادیمیر زلنسکی، پس از آنکه گزارش افسر اطلاعاتی که گفتگوی مذکور را نگران کننده قلمداد کرد، در کانون توجه قرار گرفت. پیش از این، نسخه مکالمه تلفنی منتشر شده بود، و روز پنجشنبه خود شکایت. بر اساس مکالمه منتشر شده، ترامپ از زلنسکی می خواهد تا در مورد برکناری دادستان کل پیشین اوکراین ویکتور شوکین، که در حال تحقیق در مورد فعالیت های Burisma Group  بود، تحقیق کند.

لازم به ذکر است که هانتر بایدن، پسر جو بایدن، معاون سابق رییس جمهور آمریکا عضو هیئت مدیره Burisma Group بوده است. ترامپ در مکالمه با زلنسکی از او می خواهد، همچنین در مورد فعالیت های هانتر بایدن تحقیق کند.

دموکرات ها روند استیضاح علیه ترامپ را در مجلس نمایندگان آغاز کرده و او را متهم کردند که از یک کشور خارجی برای مداخله در انتخابات از طریق تلاش برای بی اعتبار کردن مخالف سیاسی خود یعنی بایدن، درخواست کمک کرده است. ترامپ این ادعاها را تکذیب می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала