آمریکا: تمامی تحرکات نظامی ایران را زیر نظر داریم

© Sputnik / United States Navy /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا: تمامی تحرکات نظامی ایران را زیر نظر داریم
آمریکا:  تمامی تحرکات نظامی ایران را زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جیم مالوی، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین گفت: تمامی تحرکات نظامی ایران را زیر نظر داریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده نظامی آمریکایی ضمن بیان این مطلب  افزود: بر این باورم ایرانی‌ها از مواضع خود عقب نشینی نخواهند کرد. ما به طور پیوسته تحرکات نظامی ایران به خصوص مربوط به موشک‌های کروز و بالستیک این کشور را زیر نظر داریم.

مالوی تصریح کرد: ما توانایی‌های مین گذاری ایران را هم زیر نظر داریم. اقدامی که علیه تاسیسات نفتی آرامکو روی داد مانند حمله به کشتی‌ها در خلیج فارس، اما این بار در خشکی بود، بسیار سریع دقیق و مخفیانه انجام شد. حال اگر می‌توانید آن را انکار کنید!

در ماه های اخیر اوضاع در خلیج فارس و تنگه هرمز بطور محسوس متشنج شده است. متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن آغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده ، سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران و به دنبال آن توقیف نفتکش بریتانیایی توسط جمهوری اسلامی و حمله به تاسیسات نفتی عربستان که واشنگتن ایران را عامل آن دانسته ، شدیدتر شد.

در 14 سپتامبر، پالایشگاه های نفتی آرامکو سعودی در شرق عربستان با هواپیماهای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله توسط جنگجویان انصارالله(حوثی ها) به عهده گرفته شد. پیشتر وزیر امور خارجه آمریكا، مایك پمپئو از دخالت احتمالی تهران در این حملات خبر داده بود. به گفته وی، این حملات از یمن انجام نشده است. وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را رد كرد و خاطرنشان كرد كه سیاست آمریكا از "فشار حداكثر" به سمت "دروغ حداكثر" سوق پیدا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала