درخواست فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران برای آزادی خبرنگار بازداشتی روس در ایران

© Facebook / Yulia Yuzikدرخواست فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران از ایران برای آزادی روزنامه نگار بازداشت شده روسی
درخواست فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران از ایران برای آزادی روزنامه نگار بازداشت شده روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فدراسیون روزنامه نگاران بین المللی و اروپا از ایران خواستند كه دلایل بازداشت روزنامه نگار روسی یولیا یوزیک را روشن كند و اگر دلیلی برای این امر وجود ندارد، فوراً او را آزاد كنند.

به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون جهانی و روزنامه نگاران بین المللی و اروپا از ایران خواستند كه دلایل بازداشت روزنامه نگار روسی یولیا یوزیک را روشن كند.

در این بیانیه آمده است: فدراسیون جهانی و روزنامه نگاران روزنامه نگار به شرکای روس خود پیوسته و از ایران می خواهد تا دلایل دستگیری وی را روشن کنند. در صورت عدم وجود مدارک، این فدراسیون خواستار آزادی فوری این روزنامه نگار است. سازمان ها همچنین خواستار تحقیق درباره این بازداشت هستند.

سفارت روسیه خواستار دسترسی کنسولی به روزنامه نگار بازداشتی در ایران شده است - اسپوتنیک ایران
سفارت روسیه خواستار دسترسی کنسولی به روزنامه نگار بازداشتی در ایران شده است

سرویس مطبوعاتی به نقل از دبیرکل فدراسیون روزنامه نگاران اروپا، ریكاردو گوتییرز، گفت: در مواجهه با فقدان ظاهری شواهد، ما خواستار آزادی فوری یولیا یوزیک هستیم.

پیش از این سفارت روسیه در تهران گزارش داده بود که روزنامه نگار روسی، یولیا یوزیک در 29 سپتامبر با دعوت خصوصی وارد تهران شده، گذرنامه وی به دلایل نامعلوم در فرودگاه توقیف شد و در 2 اکتبر در هتل او دستگیر شد. در همین زمان، به گفته مطبوعات دیپلماتیک گفته شده، یولیا یوزیک از مشکلات احتمالی در جمهوری اسلامی یا درباره توقیف گذرنامه به سفارت فدراسیون روسیه در ایران خبر نداده بوده است، اگرچه نزدیکان وی درباره مشکلات احتمالی صحبت می کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала