سناتور آمریکایی مسئول اصلی قتل خاشقچی را فاش کرد

© Sputnik / Aleksei Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر سناتور کریس مورفی
سناتور کریس مورفی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سناتور کریس مورفی نماینده مجلس سنای آمریکا روز جمعه گفت که طبق داده های اطلاعاتی ما، بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مطرح سعودی، به صورت مستقیم دست داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، کریس مورفی در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره، افزود که سنای آمریکا اطلاعاتی دارد که تاکید می کند بن سلمان مسئول قتل خاشقچی است.

وی توضیح داد: داده های اطلاعاتی به طور قاطع نشان می دهد که بن سلمان در این حادثه به صورت مستقیم دست داشته است.

پرونده ترور خاشقجی به دادگاه بین المللی منتقل شد - اسپوتنیک ایران
پرونده ترور خاشقجی به دادگاه بین المللی منتقل شد

این در حالی است که اگنس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور قتل‌های فراقانونی، روز گذشته (پنجشنبه) گفته بود که بن سلمان در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی، به دولتی بودن قتل خاشقچی اعتراف کرد.

بن سلمان در گفت وگو با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا مدعی شده بود که دستور قتل خاشقچی را نداده و از طرح قتل وی خبر نداشته است اما گفت: به عنوان رهبر عربستان سعودی مسئولیت کامل آن را می‌پذیرم.

خاشقچی روزنامه‌نگار عربستانی دوم اکتبر ۲۰۱۸ (۱۰ مهرماه ۹۷) در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید و جسدش هرگز پیدا نشد.

دادستانی کل استانبول ترکیه اکتبر سال گذشته (مهر و آبان) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که خاشقچی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه‌ قبلی خفه و کشته شده است.

قتل خاشقچی ۵۹ ساله و سردبیر پیشین روزنامه الوطن سعودی، ضربه شدیدی به وجهه سعودی بویژه بن سلمان در سطح جهان وارد کرد.

از سوی دیگر، همزمان با سالروز قتل این روزنامه نگار منتقد عربستانی، مخالفان رژیم سعودی در مرکز لندن تجمع کرده و شعارهایی را علیه بن سلمان به عنوان مسئول این جنایت سر دادند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала