پیشنهاد روسیه در رابطه با کارشکنی های آمریکا در سازمان ملل

CC0 / Pixabay / سازمان ملل تهدید به قتل گزارشگر ویژه این سازمان توسط عربستان را تایید کرد
سازمان ملل تهدید به قتل گزارشگر ویژه این سازمان توسط عربستان را تایید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه در رابطه با عدم صدور روادید برای یک سوم اعضای هیئت نمایندگی خود پیشنهاد کرد نشست های کمیته اول امور خلع سلاح مجمع عمومی سازمان ملل به وین منتقل شود.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پالیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه پیشنهاد کرد در رابطه با عدم صدور روادید برای بخش بزرگی از اعضای هیئت نمانیدگی روسیه که قرار بود در نشست کمیته اول امور خلع سلاح مجمع عمومی سازمان ملل، در کار این کمیته تنفس اعلام شود. دیپلمات روس تاکید کرد مسکو فقط پس از صدور روادید برای همه اعضای هیئت خود بدون استثنا حاضر است شرکت خود در این نشست را از سر بگیرد.

دمیتری پالیانسکی یادآور شد طبق اصول توافقنامه سال 1947 درباره مقر سازمان ملل آمریکا موظف است دسترسی آزادانه نمایندگان کشورهای عضو را تامین کرد و در کوتاه ترین مدت برای آنها روادید های رایگان صادر کند و حق ندارد از شرکت نمایندگان کشورها در نشست های سازمان ملل جلوگیری نماید.

طوری که پیشتر گزارش داده بودند برای تعدادی از اعضای هیئت نمایندگی روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل از جمله کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته امور بین المللی شورای فدراسیون، مجلس علیای پارلمان روسیه  و دیمتری راگوزین رئیس  آژانس فضایی روسیه (روس کوسموس) روادید آمریکا صادر نشده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала