خطر درگیری نظامی در خلیج فارس در حال افزایش است

© Sputnik / Ekaterina Lyzlova /  مراجعه به بانک تصاویر خطر درگیری نظامی در خلیج فارس در حال افزایش است
خطر درگیری نظامی در خلیج فارس در حال افزایش است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت، به دلیل اقدامات ایالات متحده، توسعه حوادث در خلیج فارس به نقطه خطرناکی رسیده است، خطرات درگیری نظامی در حال افزایش است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: وضعیت ملتهب در منطقه تا حد زیادی نتیجه سیاست غیرمسئولانه واشنگتن است، که نه تنها از اجرای تعهدات خود طبق برنامه جامع اقدام عملی برنامه هسته ای ایران، مصوب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل ، امتناع ورزید، بلکه با اقدامات تحریک آمیز خود منجر به تسریع بیشتر می شود.

لاوروف: هیچ کشوری از تحریم های آمریکا مصون نیست - اسپوتنیک ایران
لاوروف: آمریکا هدف تسلیم شدن ایران را دنبال می کند

لاوروف در مصاحبه ای با رسانه های عربی زبان که در وب سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده این اظهارات را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه افزود: در نتیجه، خطرات درگیری نظامی در مقیاس بزرگ افزایش می یابد. این سناریو نگرانی جدی ما را به وجود می آورد. ما نباید اجازه دهیم منطقه به یک درگیری مسلحانه مخرب مملو از عواقب فاجعه آمیز که نه تنها برای کشورهای حوزه خلیج فارس، بلکه پای کل جهان نیز به آن کشیده شود شروع شود.

هنگامی كه آمریكا از توافق هسته ای با تهران خارج شد و تحریم ها را علیه مقامات و شركتهای ایرانی دوباره برقرار كرد. روابط ایالات متحده و ایران در سال گذشته رو به وخامت گذشت.

در ماه های اخیر اوضاع در منطقه خلیج فارس افزایش یافته است، جایی که چندین حادثه با کشتی های تجاری رخ داده است. ایالات متحده همچنین ایران را به دست داشتن در حملات اخیر به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی که درگیر در یمن با شورشیان حوثی است متهم کرد. ایران قاطعانه ادعاها را رد می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала