آزمایشات سیاسی بی خردانه در خاورمیانه

© Sputnik / Aleksei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران خطای انسانی بود، نه عمدی
لاوروف: سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران خطای انسانی بود، نه عمدی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنرانی خود در 16 ـ مین نشست سالانه باشگاه بین المللی مباحثه "والدای" اظهار داشت خاورمیانه به میدانی برای آزمایشات سیاسی بی خردانه دارای عواقب فاجعه بار تبدیل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف گفت:" خاورمیانه مهد بسیاری از تمدن ها و ادیان جهانی به میدانی برای برای آزمایشات سیاسی بی خردانه دارای عواقب فاجعه بار تبدیل شده و این موضوع، موضوع بسیار حادّی است".

وزیر خارجه روسیه افزود:" ماجراجویی ها برای تغییر رژیم ها در عراق و لیبی در ماهیت امر به تخریب دولتمداری در این کشورها منجر شد. عراق در هرحال به شکلی دولتمداری خود را به حالت عادی در آورد و ما از جمله با بالابردن قدرت نظامی نیروهای انتظامی و ارتش عراق برای مبارزه با بقایای گروهک های تروریستی فعالانه به همکاران عراقی خود کمک می کنیم".

لاوروف یادآور شد در سالهای 70 و 80 قرن بیستم میلادی که اتحاد شوروی در افغانستان حضور داشت ، آمریکا تسلیحات و دیگر وسایل لازم را به مجاهدین افغانی تحویل داده و به این ترتیب به مقاومت آنها در برابر شوروی کمک می کرد. وزیر خارجه روسیه خاطرنشان ساخت در نتیجه این کار آمریکایی ها ، "القاعده" (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) ایجاد شده و در 11 سپتامبر 2001 به آمریکا ضربه وارد آورد. وزیر خارجه روسیه در پایان گفت:" به نظر می رسید در همان زمان می بایستی به این نتیجه می رسیدند که حساب کردن روی امکان کنترل تروریست ها و استفاده از آنها در راستای اهداف ژئوپلتیک، یک کار جنایتکارانه  است".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала