ابراز آمادگی روحانی برای مذاکرات حتی طی "همین یک ساعت آینده "

© AP Photo / Iranian Presidency Officeرئیس جمهور ایران : با یک دست با کرونا و با دست دیگر با تحریم مبارزه می‌کنیم
رئیس جمهور ایران : با یک دست با کرونا و با دست دیگر با تحریم مبارزه می‌کنیم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد اگر "این فضای مسموم و سم" برداشته شود، تهران طی "همین یک ساعت آینده " برای مذاکرات در چارچوب ۱+۵ آماده خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، روحانی با بیان این که ایران بخاطر منطق و استدلال هایی که دارد از مذاکره ترس ندارد و فرار نمی کند، گفت: مانع مذاکره آمریکا است.

«حسن روحانی» پس از بازگشت از سازمان ملل متحد در نیویورک و در بدو ورود به تهران اظهار داشت: مانع مذاکره آمریکا است و کسی که نمی خواهد مسئله حل بشود آمریکا است و گرنه ایران به خاطر منطق و استدلال خود هیچ زمان از مذاکره فرار نمی کند ترسی هم از مذاکره ندارد.

روحانی افزود: آنها به صراحت گفته بودند که ما کل تحریم را بر می داریم اما شکل این کار قابل قبول نبود، اینکه در فضای تحریم و در بقای تحریم و در فضای مسموم فشار حداکثری، حتی در قالب ۱+۵ بخواهیم مذاکره کنیم کسی نمی تواند پیش بینی کند پایان و نتیجه این مذاکره چه خواهد بود.

رئیس جمهوری ایران افزود: به سران کشورهای اروپایی گفتیم اگر یک فضای آزاد و عادلانه ایجاد شود ما برای مذاکره آماده ایم. به سران اروپا گفتم که می پرسیدند چه زمانی برای مذاکره و جلسه ۱+۵ آماده هستید، اعلام کردیم «همین یک ساعت آینده»؛ شما این فضا را درست کنید این فضای مسموم و سم را بردارید ما یک ساعت آینده برای حضور در جلسه ۱+۵ آماده ایم.

توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.

 هشتم ماه مه سال گذشته ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال ان تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала