اعلام آمادگی سوئیس بر میانجی گری میان ایران و آمریکا

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی سوئیس بر میانجی گری میان ایران و آمریکا
آمادگی سوئیس بر میانجی گری میان ایران و آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوئیس آماده است تا بخشی از مقدمات مذاکرات احتمالی بین ایران و ایالات متحده را در خاک خود فراهم کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه فدرال سوئیس، این کشور آماده است تا در صورت درخواست طرفین ، اقدامات لارم را برای مذاکرات احتمالی بین ایران و ایالات متحده فراهم کند. 

رادیو آلمان: تلاش چهل‌ساله آمریکا برای انزوای تهران شکست خورده/ ایران قدرتمندتر از همیشه است - اسپوتنیک ایران
شکست 40 سال تلاش آمریکا برای انزوای ایران

پس از بحران روابط دیپلماتیک ایران با واشنگتن  از 40 سال پیش، سوئیس به عنوان دفتر منافع ایالات متحده در ایران با این دو کشور همکاری می کند. برن، همچنین نماینده منافع عربستان سعودی در ایران است.

به گفته نماینده سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه سوئیس ، پیر آلن آیشچینگر ، سوئیس با آمریکا، ایران و سایر كشورهای منطقه  "در تماس دائمی" برای گفتگو در مورد روشهای قابل قبول  تسریع در انجام روند مذاكره میان این دو کشور است.

آیشجینگر در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "پیشنهاد مذاکرات دائماً از سوی سوییس ارائه می شود. و ما هر درخواستی را که از طرف خود طرفین حاصل شود ، در نظر خواهیم گرفت."

در عین حال ، سوئیس هنوز موضع خود را در مورد ایده رئیس جمهور ایران حسن روحانی برای تقویت امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز و ایجاد ائتلاف بین المللی کشورهای منطقه مشخص نکرده است. برن انتظار دارد جزئیات بیشتری درباره این طرح دریافت کند و سپس تصمیم گیری کند.  

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала