ترامپ: ورود مقامات ایران و ونزوئلا به آمریکا، ممنوع است

© AP Photo / Andrew Harnikترامپ: ورود مقامات ایران و ونزوئلا به آمریکا، ممنوع است
ترامپ: ورود مقامات ایران و ونزوئلا به آمریکا، ممنوع است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا دستورالعمل ممنوعیت ورود مقامات ایرانی به ایالات متحده را صادر كرد.

به گزارش اسپوتنیک دونالد ترامپ در اخرین اظهار نظر خود اعلام نمود که "دولت ایران حامی تروریسم است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهایش از تروریست ها پشتیبانی می کند و مستقیماً در اقدامات تروریستی شرکت می کند. ایران خودسرانه شهروندان ایالات متحده را بازداشت می کند. رژیم ایران به بهانه کمک به بحران بشردوستانه ، همسایگان خود را تهدید می کند ، حمل و نقل بین المللی را تهدید می کند. حملات سایبری انجام می دهد". 

ایران تمام جوانب طرح خود را برای تحکیم امنیت خلیج فارس توضیح می دهد - اسپوتنیک ایران
ایران تمام جوانب طرح خود را برای تحکیم امنیت خلیج فارس توضیح می دهد

وی در ادامه افزود: "با توجه به اینکه چنین رفتاری صلح و ثبات را در خاورمیانه و دیگر مناطق را تهدید می کند ، تصمیم گرفتم که اقدامات لازم را برای محدود کردن ورود مقامات ارشد دولتی ایران و خانواده های انها را به ایالات متحده به عنوان مهاجر یا غیر مهاجر انجام دهم".

با یک دستور جداگانه ، اقدامات مشابه علیه مقامات دولتی رئیس جمهور ونزوئلا ، نیکلاس مادورو ، اعمال می شود.

ترامپ در پایان افزود: "من مصمم هستم که به نفع ایالات متحده اقدامات لازم را برای محدود کردن و تعلیق ورود اعضای بلندپایه رژیم نیکولاس مادورو به عنوان مهاجر یا غیر مهاجر اتخاذ کند." 

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала