ناتو به پیام موشکی پوتین پاسخ داد

© Sputnik / Alexander Shlamov /  مراجعه به بانک تصاویر ناتو به پیام موشکی پوتین پاسخ داد
ناتو به پیام موشکی پوتین پاسخ داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناتو دریافت نامه ای از روسیه مبنی بر مهلت قانونی برای ورود استقرار موشک های میان برد و برد کوتاه تر را تأیید کرده است، اما این پیشنهاد را به دلیل سیستم روسی SSC-8 معتبر نمی داند.

به گزارش اسپوتنیک، أوانا لونگسكو سخنگوى پيمان ناتو گفت: ما می توانیم تأیید كنیم كه دبیر كل ناتو نامه ای از مقامات روسی دریافت كرده است.
به گفته وی، این پیشنهاد قبلاً نیز شنیده شده بود، اما اعتباری ندارد، زیرا واقعیت را در این زمینه نقض می کند که روسیه قبلاً سیستم SSC-8 را مستقر کرده است.
وى همچنین افزود: تا زمانی که روسیه سیستم SSC-8 را از بین نبرد، این مهلت یک پیشنهاد واقعی نیست.
وی گفت: ما دوباره از روسیه می خواهیم كه به عنوان یک نهاد بین المللی مسئول عمل كند.

محتوای پیام پوتین به کشورهای ناتو فاش شد  - اسپوتنیک ایران
محتوای پیام پوتین به کشورهای ناتو فاش شد

نماینده ناتو تاكيد كرد که ناتو همچنان اعتقاد دارد تنها روسیه مسئول نقض پیمان INF است. متحدین ناتو ارزیابی خود را از موشک روسی SSC-8 انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که این موشک پیمان INF را نقض می کند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: همه متحدین توافق کردند که پاسخ ناتو متعادل، مسئولانه و هماهنگ باشد. ما آنچه را که روسیه انجام می دهد انجام نخواهیم داد. ما نمی خواهیم مسابقه تسلیحاتی جدیدی داشته باشیم و قصد نداریم اسلحه هسته ای جدیدی در اروپا مستقر کنیم.
وزارت دفاع روسیه پیشتر گفته بود: روسیه بر خلاف ایالات متحده موشکی آزمایش نکرده، موشکی هایی که آزمایش می شوند با برد متوسط ​​و کوتاهتر هستند که خلاف معاهده نیست.
وزارت دفاع روسیه همچنین خاطرنشان كرد: مسکو تا زمانی که سلاح های ساخت آمریکا در مرزهایمان ظاهر نشود، روسیه قصد ندارد چنین موشکی را در اروپا یا دیگر مناطق جهان مستقر کند.
اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده پیمان حذف موشكهای متوسط ​​و كوتاهتر (پیمان INF) را در سال 1987 امضا كردند: طرفین متعهد شدند كه همه مجتمع های موشكهای بالستیک زمینی و كروز با دامنه متوسط یک هزار تا 5/5 هزار كیلومتر و كوچكتر از 500 تا هزار کیلومتر را منهدم كنند.

در اکتبر سال 2018 دونالد ترامپ، رهبر ایالات متحده، خروج واشنگتن از این پیمان را به دلیل عدم رعایت مسکو به تعهدات اعلام کرد، اما طرف آمریکا شواهدی ارائه نکرد.
در سال 2019، روسیه در واکنش به اقدامات ایالات متحده، شرکت خود در پیمان INF را به حالت تعلیق درآورد. این توافق در اوایل ماه آگوست منقضی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала