انتقاد روحانی از بیانیه 3 کشور اروپایی در دیدار با بوریس جانسون

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صدور بیانیه اخیر سه کشور اروپایی بی‌اساس و در شرایط حساس کنونی به هیچ عنوان سازنده و مفید نبود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رئیس جمهور ایران در دیدار با نخست وزیر انگلیس گفت: از بیانیه اخیر سه کشور اروپایی که در عین حال جزو طرف‌های برجام هستند، بسیار متاسف هستیم و صدور این بیانیه به هیچ عنوان سازنده و مفید نبود. 


ابراز امیدواری مکرون بر مذاکره میان ایران و آمریکا 
 - اسپوتنیک ایران
ابراز امیدواری مکرون بر مذاکره میان ایران و آمریکا

وی، ضمن انتقاد شدید از بیانیه اخیر سه ، بر لزوم اجرای تعهدات آنها به‌عنوان اعضای برجام تاکید کرد: از بیانیه اخیر سه کشور اروپایی که در عین حال جزو طرف‌های برجام هستند، بسیار متاسف هستیم. 

وی همچنین با انتقاد از کوتاهی لندن در انجام تعهدات خود برای بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام، فضای مثبت اقتصادی را جزو تعهدات برجامی طرفین برشمرد و از آنها خواست هرچه زودتر تعهدات برجامی خود از جمله اینستکس را عملیاتی کنند. 

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ابتکار صلح هرمز اعلام نمود که، همکاری کشورهای منطقه را تنها راه ایجاد ثبات و امنیت پایدار در منطقه است و حمایت سایر کشورها از جمله انگلیس را در تحقق این هدف موثر خواند.

گفتنی است، ایران برای اطمینان از امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز ، پروژه همکاری با کشورهای منطقه را به سازمان ملل ارائه خواهد کرد. رئیس جمهور ایران نام این پروژه و شعاری را که ایران در نیویورک صحبت خواهد کرد را "ابتکار صلح در تنگه هرمز" خواند. روحانی در این خصوص گفت: ما در این اجلاس طرحی برای امنیت منطقه ارائه خواهیم کرد، این طرح درباره یک همکاری دسته جمعی درون منطقه خلیج فارس است ما می‌خواهیم همه کشورهای منطقه در این طرح حضور داشته باشند البته این طرحی که در سازمان ملل باز خواهد شد تنها امنیتی نیست، بلکه اقتصادی و سایر مسائل نیز هست، اما در راستای مسائل امنیتی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала