آمریکا: اطلاعات حملات به تاسیسات عربستان را فاش می کنیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آمریکا: اطلاعات حملات به تاسیسات عربستان را فاش می کند
آمریکا: اطلاعات حملات به تاسیسات عربستان را فاش می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن در حال رمزگشایی اطلاعات طبقه بندی شده حملات به آرامکو است.

به گزارش اسپوتنیک، دیوید شنکر ، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه گفت: ایالات متحده قصد دارد اطلاعات مربوط به تحقیقات حملات به عربستان سعودی را فاش کند. 


عربستان: وقتی محل پرتاب حمله موشکی مشخص شود، اقدام تلافی جویانه انجام می دهیم 
 - اسپوتنیک ایران
عربستان: وقتی محل پرتاب حمله موشکی مشخص شود، اقدام تلافی جویانه انجام می دهیم

شنکر در پاسخ به سؤال درباره اینکه آیا آمریکا قصد دارد شواهدی منتشر کند که ایران در پشت این حملات قرار دارد ، گفت: "ما در حال رمزگشایی اطلاعات طبقه بندی شده هستیم."

وی در خصوص زمان انتشار این اطلاعات سخن نگفت.

حوثی های یمنی که با ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در حال جنگ هستند پیش از این اعلام نمودند که در 14 سپتامبر با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به تأسیسات نفتی در عربستان حمله کردند. این حملات پادشاهی را وادار به متوقف كردن تولید نفت كرد. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو گفت كه هیچ مدرکی مبنی بر حمله یمن وجود ندارد و ایران را ب مقصر می داند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نیز معتقد است كه تهران در این حملات دخیل است. ایران این ادعاها را تکذیب می کند ، اما روز جمعه ایالات متحده آمریکا از اعمال تحریم های جدید علیه بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی این کشور خبر داد.

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала