بحرین: عضو طرح پیشنهادی امنیتی ایران در خلیج فارس نیستیم

© Flickr / abcdz2000بحرین: عضو طرح پیشنهادی امنیتی ایران در خلیج فارس نیستیم
بحرین: عضو طرح پیشنهادی امنیتی ایران در خلیج فارس نیستیم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بحرین عضو ائتلاف امنیتی خلیج فارس نخواهد بود ، ائتلافی که ایران در مجمع عمومی سازمان ملل آنرا پیشنهاد داده است.

به گزارش اسپوتنیک ، وزیر خارجه بحرین "خالد بن احمد آل خلیفه" اعلام نمود که عضو ائتلاف پیشنهادی امنیتی ایران در خلیج فارس نیستیم. 

حسن روحانی - اسپوتنیک ایران
حمایت مکرون از طرح صلح روحانی

پیش از این ، محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران در صبحانه کاری با روزنامه نگاران در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل ، کشورهایی را که می توانند بخشی از ائتلاف باشند از جمله بحرین را نام برد.

وزیر خارجه بحرین در این خصوص گفت: "ما این پیشنهاد را برخلاف ائتلافی می بینیم که بخشی از آن هستیم (ائتلاف امنیت تنگه هرمز). ما نمی توانیم در دو ائتلاف کار کنیم. ما در حال ورود به یک ائتلاف دیگر هستیم."

ایران برای اطمینان از امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز ، پروژه همکاری با کشورهای منطقه را به سازمان ملل ارائه خواهد کرد. رئیس جمهور ایران نام این پروژه و شعاری را که ایران در نیویورک صحبت خواهد کرد را "ابتکار صلح در تنگه هرمز" خواند. روحانی در این خصوص گفت: ما در این اجلاس طرحی برای امنیت منطقه ارائه خواهیم کرد، این طرح درباره یک همکاری دسته جمعی درون منطقه خلیج فارس است ما می‌خواهیم همه کشورهای منطقه در این طرح حضور داشته باشند البته این طرحی که در سازمان ملل باز خواهد شد تنها امنیتی نیست، بلکه اقتصادی و سایر مسائل نیز هست، اما در راستای مسائل امنیتی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала