آمریكا آماده مذاكرات با ایران است

CC0 / Pixabay / آمریكا آماده مذاكرات با ایران است
آمریكا آماده مذاكرات با ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همه چیز در دستان تهران است، آمریکا آماده گفتگو با ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک نماینده ویژه امور خارجه در امور ایران اذعان کرد: وزارت امور خارجه آمریكا برای گفتگو با ایران آماده است، انتخاب تهران است.
این توافق در طول سال های طولانی و به دفعات زیاد صورت گرفته است. ایران هنوز پیشنهاد ما را قبول نکرده است. ما پیشنهاد دادیم بارها با ایرانیان ملاقات کنیم زمانیکه هنوز دربرجام بودیم ولی آنها حاضر نشدند.

هوک گفت: ایران باید این انتخاب را انجام دهد. آنها باید تصمیم بگیرند.

تغییر قدرت در ایران - اسپوتنیک ایران
تغییر قدرت در ایران

شورشیان حوثی یمنی که علیه آنها ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در حال جنگ هستند ، گفتند که در تاریخ 14 سپتامبر،  با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی حمله کردند.

این حملات پادشاهی را وادار به متوقف كردن تولید نفت كرد. وزیر امور خارجه آمریكا، مایک پومپئو گفت كه هیچ مدرکی مبنی بر حمله یمن وجود ندارد و ایران را به خاطر این امر مقصر می داند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نیز معتقد است كه تهران در این حملات دخیل است. ایران این ادعاها را تکذیب می کند ، اما روز جمعه ایالات متحده آمریکا از اعمال تحریم های جدید علیه بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی این کشور خبر داد.
ایالات متحده پس از انصراف از توافق اتمی بین المللی با ایران، لیستی از 12 شرط را برای تهران قرار داده. تهران و همچنین کارشناسان بین المللی این شرایط را غیرممکن می دانند. به ویژه، علاوه بر حداکثر تضمین های مربوط به برنامه هسته ای، ایالات متحده خواستار تعهدات ایران در مورد برنامه موشکی بالستیک، تروریسم و ​​کاهش تأثیر ایران در تعدادی از کشورهای منطقه است. ایالات متحده به طور یک جانبه از توافق هسته ای سال 2015 با ایران خارج شد و دوباره تحریم هایی را که قبلاً در رابطه با دستیابی به این توافق برداشته شده بود، مجدداً به اجرا درآورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала