افزایش فشار آمریکا بر اقتصاد جمهوری اسلامی

© AP Photo / Luis M. Alvarezافزایش فشار آمریکا بر اقتصاد جمهوری اسلامی
افزایش فشار آمریکا بر اقتصاد جمهوری اسلامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از قصد واشنگتن برای افزایش فشار بر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت: باید ایران را منزوی کرد و اقتصاد این کشور را تحت فشار قرارداد.

پمپئو ضمن اعلام این مطلب افزود که واشنگتن به تلاش‌های خود برای فشار علیه ایران ادامه خواهد داد تا سیاست‌های بی‌ثبات کننده این کشور در خاورمیانه متوقف شود.

از سوی دیگر نیز «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا جمعه از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه بانک‌های ایرانی در آینده خبر داد.

وی همچنین همانند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برجام را توافق ناقصی توصیف کرد که شامل فعالیت‌های ایران در منطقه نمی‌شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به باقی ماندن گزینه نظامی علیه ایران گفت تا زمانی که تهران رفتارهایش را تغییر ندهد تحریم‌ها نیز باقی می‌مانند.

اورتاگوس همچنین درباره سفر رئیس جمهور ایران به نیویورک برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز بی‌اطلاعی کرد.

یادآور می شود دیروز دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که کشورش بانک مرکزی  ایران را تحریم کرده است.

ترامپ به خبرنگاران گفت: "این بالاترین سطح تحریم‌هایی است که تاکنون بر این کشور (ایران) اعمال شده است."

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز به نوبه خود گفت که این بانک "آخرین منبع بودجه" برای مقامات ایرانی است.

در ماه های اخیر اوضاع در خلیج فارس و تنگه هرمز بطور محسوس متشنج شده است. متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن آغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده ، سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران و به دنبال آن توقیف نفتکش بریتانیایی توسط جمهوری اسلامی شدیدتر شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала