سردار حسین دهقان: ناتوانی سیستم‌های راداری آمریکا در حمله حوثی ها به آرامکو

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر سردار حسین دهقان: ناتوانی سیستم‌های راداری آمریکا در حمله حوثی ها به آرامکو
سردار حسین دهقان: ناتوانی سیستم‌های راداری آمریکا در حمله حوثی ها به آرامکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجموعه آرامکو توسط مجاهدین یمنی مورد حمله قرار گرفته که بخش عظیمی از پالایشگاه سعودی‌ها از بین رفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سردار حسین دهقان اظهار کرد: شهدای ما همان راهی را رفتند که امام حسین(ع) و یاران او رفتند؛ رهبری و ملت ما همان آرمانی را پیروی می‌کنند که امام حسین(ع) رفتند و ما به این آرمان‌ها پایبند هستیم.

وی به حمله اخیر گروه انصارالله یمن به پالایشگاه نفت آرامکو عربستان و جوسازی‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: مجموعه آرامکو توسط مجاهدین یمنی مورد حمله قرار گرفته که بخش عظیمی از توانمندی سعودی‌ها برای صادرات نفت از بین رفته است و آنها تلاش می‌کنند بگویند این حمله از سوی یمنی‌ها نبوده است؛ می‌خواهند بگویند این حمله از سوی ایران بوده، بعد می‌گویند این از عراق شلیک شده، بعد می‌گویند این موشک و یا پهپاد بوده است!

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح اظهار کرد: آمریکا در چند سال اخیر سلاح و سیستم‌های پدافندی، راداری، شنود و دستگاه عظیم جاسوسی در عربستان فعال کرد که در منطقه اشراف اطلاعاتی داشته باشد اما آنها نتوانستند موشک‌های یمنی را شناسایی کنند.

دهقان تصریح کرد: عربستان و آمریکا نمی‌خواهد القا کنند که یک ملت ضعیف و پابرهنه مانند یمن و انصارالله به آنها چنین صدمه‌ای زده است و این مسئله را می‌خواهند بیندازند گردن یک قدرت منطقه‌ای مانند ایران اسلامی تا برای آنها توجیه داشته باشد و آبروی آنها نرود.

وی با بیان اینکه آمریکا و عربستان در حمله موشکی انصارالله به آرامکو دچار سرگشتگی و سردرگمی شده‌اند، عنوان کرد: در قضیه حمله به آرامکو آنها متوجه شدند که بازی کردن با دم شیر خطر جدی دارد و اگر زمانی بر علیه ایران اسلامی اقدامی کنند، می‌دانند که فردایی برای آنها در منطقه نخواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала