عدم آمادگی آمریکا برای جنگ نیابتی با روسیه

CC BY-SA 2.0 / Mariordo59 / Aerial view of the Pentagon, Arlington, VAعدم آمادگی آمریکا برای جنگ نیابتی با روسیه
عدم آمادگی آمریکا برای جنگ نیابتی با روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا اعلام کرد واشنگتن برای جنگ نیابتی و هیبریدی با روسیه آمادگی ندارد و در این رابطه در صدد تصحیح طرح های پیشرفت نهاد دفاعی و دیگر نهادهای خود است.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس پنتاگون در سخنرانی دیروز خود در کنفرانس نیروی هوایی آمریکا ابراز عقیده کرد که روسیه در سالهای اخیر بطور ثمربخش به عملیات رزمی نیابتی و هیبریدی و عملیات جنگی در ناحیه خاکستری پرداخته است و به عنوان نمونه کریمه و اوکراین را ذکر نمود اما منظورش را توضیح نداد.

کی اف و تعدادی از کشورهای غربی معتقدند روسیه در امور اوکراین دخالت کرده و طرف درگیری در منطقه دنباس است اما روسیه این اتهامات را رد می کند و ذینفعی خود در رفع بحران سیاسی و اقتصادی در اوکراین را ابراز می دارد.

اسپر گفت:" روس ها می دانند که نمی خواهند و نمی توانند در جنگ متعارف با ما مقابله کنند و به این دلیل در جستجوی روش های دیگر برای مبارزه با ما و رقابت راهبردی در سطح پائین تر از درگیری مسلحانه مستقیم هستند".

وزیر دفاع امریکا افزود:" این شکل جدید عملیات جنگی است" و خاطرنشان کرد کشور وی برای چنین جنگ های نیابتی و هیبریدی آمادگی ندارد.

مارک اسپر تاکید کرد نه فقط نظامیان بلکه دیگر نهاد های امریکا باید تلاش  ورزند وضع استراتژیک فعلی را تغییر دهند.

وزیر دفاع آمریکا در پایان گفت:" ما در عملیات جنگی خوب عمل می کنیم اما وقتی در ناحیه خاکستری قرار گرفته و از جنگ متعارف دور می شویم، با مشکل و آزمایش روبرو می گردیم".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала