رئیس صداوسیما: قدرت آمریکا تضعیف شده است+ ویدیو

© Sputnik / Viktor Tolochko رئیس صداوسیما: قدرت آمریکا تضعیف شده است

رئیس صداوسیما: قدرت آمریکا تضعیف شده است
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عبدالعلی عسگری در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام نمود که تلاش های ترکیه ، روسیه و ایران منجر به پایان جنگ در سوریه شد.

به گزارش اسپوتنیک، در عرصه بین الملل، ترکیه ، روسیه و ایران به طور مشترک در مورد یک سیاست مشترک در سوریه توافق کردند. در حقیقت ، تلاش های سه کشور  منجر به پایان جنگ شد ، که  بر کل اروپا تأثیر گذار بود. این تلاش ها را چگونه ارزیابی می کنید و آیا می توان آنها را در حوزه های دیگر جهانی تعمیم داد؟ 

لاوروف: سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران خطای انسانی بود، نه عمدی  - اسپوتنیک ایران
پایان جنگ در سوریه

در حال حاضر ، قدرت ایالات متحده تضعیف شده است، پیش از این آنها می توانستند یکی از مقامات دولتی خود را به کشوری اعزام کنند و درگیری را در آن نقطه از جهان حل وفصل کنند. اکنون حتی اگر رئیس جمهور آنها هم به جایی برود ، قادر به انجام این کار نخواهد بود. این نشان می دهد که قدرت آنها تضعیف شده است.

آنها خالق تروریسم بودند، ابتدا در افغانستان  و سپس در عراق و سوریه. این امر محبوبیت ایالات متحده را در سراسر جهان به میزان قابل توجهی کاهش داده است. در این زمان ، هنگامی که اقتدار آمریکا سقوط کرده است ، اقدامات دیگر کشورها برای تأثیرگذاری بر اوضاع جهان مهم است.

بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، ایالات متحده معتقد بود كه آنها با نفوذترین كشور جهان خواهند بود ، اما می بینیم كه این اتفاق نیفتاد. دنیا باید از مراکز جدید قدرت مانند ایران ، روسیه و چین در مناطق خود بهره ببرد زیرا آنها می توانند درگیری ها را حل و فصل کنند. در حال حاضر می توان یک سیاست چند وجهی و چند قطبی بر جهان حاکم است زیرا تنها یک کشور بر اوضاع جهان تأثیر گذاری ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала