ریاض: مشخصات سلاح های ایرانی جهت حمله به پالایشگاه ها را ارائه می دهیم

© REUTERS / Hamad I Mohammed ریاض: مشخصات سلاح های ایران جهت حمله به پالایشگاه ها را ارائه می دهیم

ریاض: مشخصات سلاح های ایران جهت حمله به پالایشگاه ها را ارائه می دهیم 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی به زودی سلاح های مورد استفاده توسط تهران و شواهدی مبنی بر دخالت ایران در حمله به پالایشگاه های خود را ارائه می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الاخبار، وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام كرد كه شواهدی از دخالت ایران در حمله به تأسیسات نفتی در شرق این کشور را ارائه می دهد. 

سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه - اسپوتنیک ایران
احتمال شروع درگیری پس از حملات پهپادی حوثی ها به آرامکو

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد: "مشخصات سلاح های ایرانی ، که برای حمله به آنها استفاده می شد ، نیز ارائه می شوند."

به گزارش شبکه تلویزیونی دولتی الاخبار، عربستان سعودی ، کنفرانس مطبوعاتی متشکل از وزارت دفاع خود را روز چهارشنبه برگزار می کند.

در تاریخ 14 سپتامبر 2019، پالایشگاه های شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفته شده است. اما ائتلاف عربی در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان متهم كرده است. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو نیز ایران را مقصر دانسته است. ایران این موضوع را اکیدا رد کرده است.

براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی (IEA)، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 را در بر دارد. 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала