طرح مجلس ایران برای حمایت از مراکز تحقیقاتی ضد آمریکایی + جزئیات

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / طرح مجلس ایران برای حمایت از مراکز تحقیقاتی ضد آمریکایی + جزئیات
طرح مجلس ایران برای حمایت از مراکز تحقیقاتی ضد آمریکایی + جزئیات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از ۱۸۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران با تدوین طرحی، دولت را ملزم کردند تا از مؤسسات و دانشگاه‌هایی که در زمینه آمریکا ستیزی فعالیت می‌کنند، حمایت‌های مادی و معنوی لازم را به عمل آورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، متن کامل این طرح به شرح زیر است:

"الزام دولت به حمایت از مراکز علمی و تحقیقاتی ضد استکباری"

بسمه‌تعالی

جناب آقای لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

احتراماً؛ طرح الزام دولت به حمایت از مراکز علمی و تحقیقاتی ضد استکباری که به امضای بیش از ۱۸۰ تن از نمایندگان مجلس رسیده جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌گردد.

مقدمه(دلایل توجیهی):

نظر به اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا و آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی علیه منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و حمایت همه‌جانبه از مجموعه‌ها و مؤسسات ضد ایرانی با صرف هزینه‌های بسیار، دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف است در اقدامی متقابل از تمامی مجموعه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی، مؤسسات و دانشگاه‌هایی که در زمینه آمریکاپژوهی با رویکرد مقابله با سیاست‌های استکباری و سلطنت‌طلبانه آمریکا به فعالیت می‌پردازند، حمایت مادی و معنوی لازم را به عمل آورد.

عنوان طرح:

الزام دولت به حمایت از مراکز علمی و تحقیقاتی ضداستکباری

دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف است از تمامی مجموعه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی، مؤسسات و دانشگاه‌هایی که در زمینه آمریکاپژوهی با رویکرد مقابله با سیاست‌های استکباری و سلطنت‌طلبانه آمریکا به فعالیت می‌پردازند، حمایت مادی و معنوی لازم را به عمل آورد.

یاداور می شود هشتم ماه مه سال گذشته ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال ان تحریم های واشنگتن علیه ایران از جمله تحریم نفتی احیا و تشدید شدند.  آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.

در ماه های اخیر اوضاع در خلیج فارس و تنگه هرمز بطور محسوس متشنج شده است. متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن آغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده ، سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران و به دنبال آن توقیف نفتکش بریتانیایی توسط جمهوری اسلامی شدیدتر شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала