تلاش استرالیا برای آزادی شهروندان بازداشتی

© Flickr / Mark Bengerگروگان گیری در شهر بانبری استرالیا
گروگان گیری در شهر بانبری استرالیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت استرالیا در حال لابی گری برای آزادی سه شهروند دستگیر شده خود در ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا روز سه شنبه اعلام کردند که دو زن انگلیسی-استرالیایی و دوست پسر استرالیایی یکی از آنها در ایران زندانی شده است.

وزیر امور خارجه استرالیا گفت، وی هفته گذشته با همتای ایرانی خود ملاقات کرده و به دنبال آزادی سه شهروند تحت بازداشت تهران است.

وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا (DFAT) روز سه‌ شنبه تأیید كرد كه دو زن انگلیسی-استرالیایی و دوست پسر استرالیایی یكی از آنها در ایران زندانی شده اند و این بازداشت ها باعث ایجاد تنش بین غرب و تهران می شود.

همچنین این وزارت نام دو تبعه خود به نام های مارک فیركین دارای تابعیت استرالیا و جولی كینگ دو تابعیت انگلیسی-استرالیایی که در ایران بازداشت شده اند را اعلام كرد. ولی در مورد اطلاعات فرد سوم بازداشت شده اطلاعاتی ارائه نکرد. استرالیا هیچ جزئیات دیگری را درباره دلیل بازداشت آنها منتشر نکرد.

در حالیکه اخبار مربوط به بازداشت توریست های استرالیایی تائید شده، پین اعلام داشت که دولت استرالیا در حال مذاکره با دولت ایران به مدت یک هفته است تا آزادی اتباع استرالیا تامین شود.

پین گفت که هفته گذشته به منظور دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای گفتگو در مورد بازداشت این سه نفر به بنگلادش سفر کرده است.

پین از افشای جزئیات خاص مذاکرات خودداری کرد. پین به سنای استرالیا گفت: دولت تلاش کرده است تا اطمینان حاصل کند که با آنها برخورد منصفانه ، انسانی و مطابق با هنجارهای بین المللی انجام می شود.

روزنامه بریتانیایی تایمز می گوید، حدود ۱۰ هفته پیش فیرکین و کینگ دستگیر شدند.

به گزارش تایمز، هر سه نفر در همان زندانی در تهران نگهداری می شوند که یک مددکار انگلیسی-ایرانی نازنین زاغری-راتکلیف، از سال 2016 به جرم جاسوسی در زندان به سر می برد.
وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه، دومینیک رهاب روز چهارشنبه نگرانی های خود را با سفیر ایران در انگلیس درباره تعدادی از شهروندان دو تابعیتی بازداشت شده در ایران و شرایط نگهداری آنها انتقال داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала