استعفای داوود اغلو از حزب توسعه و عدالت

© DHAاستعفای داوود اغلو از حزب توسعه و عدالت
استعفای داوود اغلو از حزب توسعه و عدالت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داوود اوغلو نخست وزیر سابق ترکیه از حزب عدالت و توسعه استعفا داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه جمهوریت، وزیر خارجه سابق ترکیه احمد داوود اغلو در روز جمعه ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹ اعلام کرد، از حزب عدالت و توسعه استعفا داده است.

داوود اغلو در یک توئیت نوشت: این ارزش‌هایی است که رهبران حزب عدالت و توسعه خواهان صدور آن هستند. ما به مواضع خود و به چیزی که گفته‌ایم پایبندیم.


سخنان امروز وزیر خارجه سابق ترکیه اشاره ای است به اظهارات انتقاد آمیز چند هفته پیش وی از حزب عدالت و توسعه است که به فراخواندن او به کمیته انضباطی حزب منجر شد.

داوود اغلو در اظهاراتش از رجب طیب اردوغان و سیاست‌هایش در رهبری حزب عدالت و توسعه به شدت انتقاد کرده بود.

پس از اظهارات تند احمد داوود اغلو از رجب طیب اردوغان کمیته مرکزی حزب عدالت و توسعه، او و دو تن از نمایندگان پارلمان را به کمیته انضباطی فراخواند.

فراخواندن احمد داوود اغلو به کمیته انضباطی از سوی کمیته مرکزی، مقدمه‌ای برای استعفای او از حزب عدالت و توسعه محسوب شد.

وی در سخن استعفایش گفت: در حزب عدالت امکان محقق کردن اهدافمان وجود نداشت. یک حرکت جدید سیاسی را تاسیس خواهیم کرد.

پیشتر رویترز اعلام کرد، یک مقام ترک که خواست نامش فاش نشود، اطلاع داده که کمیته مرکزی حزب عدالت و توسعه در ترکیه در نشست خواستار اخراج احمد داوود اوغلو نخست‌وزیر پیشین ترکیه و ایهان صفر اوستان، سلکوک اوزداگ و عبدالله باسکی سه نفر از نمایندگان پارلمان این کشور از این حزب شده است.


چند ماه است که احمد داوود اوغلو انتقاداتی شدید و جدی در داخل حزب علیه رجب طیب اردوغان رفیق راه سیاسی‌اش را رهبری می‌کند.

او از اوضاعی که باعث شکست حزب عدالت در انتخابات استانبول شد به شدت ناراضی بود. او همچنین از تصمیم وزارت کشور ترکیه به عزل 3 تن از شهرداران کرد این کشور نیز به شدت انتقاد کرده بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала