هشدار آمریکا به فرانسه

© Sputnik / Irina Kalashnikova /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار آمریکا به فرانسه
هشدار آمریکا به فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خزانه داری امریکا هشدار داد که فرانسه نمی تواند بدون موافقت کاخ سفید به ایران اعتبار واگذار کند.

به گزارش اسپوتنیک، استیون منوچین، وزیر خرانه داری ایالات متحده در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن اعلام کرد فرانسه نمی تواند بدون موافقت واشنگتن 15 میلیارد دلار اعتبار به ایران واگذار کند و خاطرنشان ساخت کارزار فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی  ادامه دارد.

امانوئل مکرون رئیس‌ جمهوری فرانسه در هفته های اخیر اقدامات فشرده‌ای را در جهت دستیابی به توافق با ایران انجام داد؛ اقداماتی که اوج آن دعوت از محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی برای حضور در حاشیه اجلاس گروه ۷ دربیاریتز فرانسه بود. قرار بود پاریس یک خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری در اختیار تهران قرار دهد که با  مخالفت آمریکا روبرو شده است.

پیش از این،  ایران اعلام نموده بود که بعد از دریافت 15 میلیارد دلار، آماده گفت‌وگو با کشورهای۱+۴ است. عباس عراقچی تاکید کرد: به دنبال تماس های تلفنی آقای مکرون رئیس جمهور فرانسه، به او تاکید شد که یا اروپا می بایست از ایران نفت خریداری کند و یا معادل فروش نفت را به صورت خط اعتباری، که با درآمدهای نفتی ایران تضمین می‌شود و در حقیقت به نوعی به معنای پیش فروش نفت است، در اختیار ایران قرار دهد.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران عراقچی در ادامه توضیح داد: بعد از دریافت ۱۵ میلیارد دلار جمهوری اسلامی آمادگی گفتگو با کشورهای ۱+۴ را دارد اما واقعیت آن است که هنوز در خصوص دستور کار این گفتگوها اختلاف نظرهای جدی بین طرفین وجود دارد.

وی در پایان تصریح کرد که ایران به هیچ عنوان در رابطه با خطوط قرمز خود با کسی مذاکره نخواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала