گزارش و تحلیل

نتانیاهو ثابت کرد کی صلح طلب است کی جنگ طلب

© AP Photo / Gali Tibbon/Poolنتانیاهو ثابت کرد کی صلح طلب است کی جنگ طلب
نتانیاهو ثابت کرد کی صلح طلب است کی جنگ طلب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با اینکه برخی سخنرانی انتخاباتی اخیر آقای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را یک شو انتخاباتی تلقی کردند، اما به هر حال همین ماجرا نشان می دهد که علیرغم همه تلاش های صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی ها هنوز بسیاری از اسرائیلی ها به دنبال تصرف سرزمین های اعراب می باشند.

اگر آقای نتانیاهو مطمئن نبود که این ادعاها برای او رای جمع نمی کند قطعا چنین سخنانی را بیان نمی کرد.

وی می دانست که چه قدر این سخنان در میان اسرائیلی ها طرفدار دارد و حتی اگر هم توافقی میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها مبنی بر ایجاد دو کشور منعقد گردد باز هم بسیاری از اسرائیلی ها قانع نخواهند بود و به دنبال بقیه هستند.

منظور از بقیه یعنی نیل تا فرات همان مرز هایی که خط های بالا و پایین پرچم اسراییل آن را ترسیم می کند.

شاید برخی ماجرای نیل تا فرات را شنیده اند و فکر می کنند این یک افسانه است اما به هر حال اعتقادات صهیونیست ها مبنی بر این است که دولت اسرائیل باید از نیل تا فرات باشد و اگر برخی خام می شوند و فکر می کنند که می توانند با صهیونیست ها مصالحه کنند این یک اشتباه بسیار بزرگ می باشد.

تاریخ ثابت کرده که چنین مصالحه ای به هیچ وجه اتفاق نخواهد افتاد.

نتانیاهو در آستانه معامله قرن به دیدار پوتین رفت - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو در آستانه معامله قرن به دیدار پوتین رفت
فقط می خواهم قبل از ادامه مقاله روی این نکته تاکید داشته باشم که اگر در مورد صهیونیست ها صحبت می کنیم منظور یهودیان نیست بسیاری از یهودیان با ایده های صهیونیست ها مخالف هستند و به دنبال یک زندگی آرام در کنار دیگر اهالی منطقه می باشند و نباید در این زمینه اشتباه کرد و صهیونیسم را به کل یهودی ها تعمیم بدهیم.

حتی شاید بد نباشد که اشاره کنیم صهیونیسم مسیحی نیز در جهان وجود دارد و برخی مسیحیان هم باور دارد که باید شرایط موجودیت اسراییل را فراهم کرد تا مسیح (ع) ظهور کند، آنها باور دارند حضرت مسیح (ع) فقط در اسراییل ظهور خواهد کرد.

بدیهی است که برای محقق شدن این هدف باید همه اهالی منطقه ای که به نام اسراییل از آن یاد می شود یا نابود شوند ویا اینکه مثل فلسطینیها تحت رحمت صهیونیست ها قرار گیرند و مانند فلسطینی ها در نهایت از این منطقه اخراج شوند.

از مصر گرفته تا استان های غربی ایران باید تحت سیطره آنها قرار گیرد تا دو خط آبی پرچم اسراییل که مرزهای مورد ادعای صهیونیست ها را مشخص می کند به واقعیت بپیوندند.

علیرغم اینکه کل جامعه جهانی جولان را مناطق اشغالی سوریه می داند آقای ترامپ که یک مسیحی صهیونیست است این مناطق را جزو اسرائیل معرفی می کند و قدس را پایتخت آن.

بر اساس اخباری که در مورد طرح موسوم به معامله قرن منتشر شده طبق این طرح قرار است فلسطینی ها به اردن و مصر رانده شوند ومناطقی که در حال حاضر در اختیار آنها است یعنی کرانه باختری رود اردن و غزه به اسرائیلی ها تعلق بگیرد.

قطعا پس از اینکه اسرائیلی ها جای پای خود را در این مناطق محکم کردند و همه کشورهای عربی این محدوده ها را به عنوان مناطق وابسته به اسراییل پذیرفتند آنوقت صهیونیست ها مرحله بعدی طرح خود را پیاده می کنند و به بهانه های مختلف که به صورت تاریخی ثابت کرده اند توانمندی راه اندازی آن را دارند، مجددا این مناطق را تحت تصرف خود در میاورند.

تصور اینکه آنچه امروزه ممکن است به عنوان مرز برای اسراییل تعیین شود یک تصور اشتباه است.

برخی یهودی ها سه هزار سال صبر کردند تا به اینجا برسند و حاضر هستند چند صد سال دیگر هم صبر کنند تا به بقیه سرزمین های مد نظر خود برسند.

به همین دلیل هم هست که همه اهالی این مناطقی که مورد ادعای صهیونیست ها است یعنی از ایران گرفته تا مصر صهیونیست ها را دشمن خود می دانند و تلاش دارند قبل از اینکه صهیونیست ها بتوانند قدم های بعدی خود را بردارند جلوی آنها را بگیرند.

جمال عبد الناصر رهبر فقید مصر یک سخن معروف دارد که می گوید "جنگ با اسرائیلی ها بر سر مرز ها نیست بلکه بر سر موجودیت است".

آقای نتانیاهو هم با سخنرانی انتخاباتی خود و وعده الحاق سرزمین های کرانه باختری به اسراییل ثابت کرد که گفته های عبد الناصر درست بود و جنگ با اسرائیلی ها بر سر یک مشت خاک نیست بلکه بر سر موجودیت ملتهای منطقه است.

بدیهی است که این شرایط هیچ گزینه ای جز جنگ و مقاومت در مقابل فلسطینی ها و مردم منطقه قرار نمی دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала