چه کسی جانشین بولتون خواهد شد؟

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی
آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی امکان انتصاب مایک پمپئو، وزیر خارجه فعلی به سمت مشاور امنیت ملی در دولت خود است که در اینصورت دو سمت را عهده دار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرده است.

خاطرنشان می شود که در تاریخ امریکا پیشتر فقط یک نفر بطور همزمان دو سمت فوق الذکر را عهده شده و او هنری کسیینجر بود که هم وزیر خارجه و هم مشاور امنیت ملی رئیس جمهور وقت بود.

ترامپ همچنین یادآور شد در حال بررسی نامزدی 5 نفر برای عهده دار شدن سمت مشاور امنیت ملی است.

گفتنی است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در تاریخ 10 سپتامبر در صفحه خود در توییتر اعلام نمود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را برکنار نموده است. ترامپ، به آقای بولتون اعلام نمود که دیگر نیازی به حضور او در کاخ سفید آمریکا نیست. رئیس جمهور آمریکا، علت اخراج جان بولتون را اختلاف نظر شدید با وی دانست.  ترامپ در توییتر درباره اخراج بولتون نوشت: "من با بسیاری از پیشنهادات وی مانند دیگر افراد در دولت مخالف بودم و از جان خواستم استعفا دهد ، كه وی امروز صبح  این کار را انجام داد. از سوی دیگر، جان بولتون اعلام نموده است که خود وی شخصا استغفای خود را تقدیم نموده است. به عقیده برخی کارشناساسان، اختلاف بر سر موضوع ایران و در نهایت افغانستان علت این برکناری می باشد. در حال حاضر، این سمت به طور موقت به چارلی کوپرمن واگذار می‌شود. کوپرمن پیش‌ از این به عنوان معاون جان بولتون مشغول به کار بود.

روز 11 سپتامبر دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ابراز عقیده کرد که برکناری بولتون بر سیاست خارجی امریکا تاثیر نخواهد گذاشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала