حمله گسترده نیروی هوایی اسرائیل به مناطقی از غزه

© AFP 2023 / Bashar Talebحمله گسترده نیروی هوایی اسرائیل به مناطقی از غزه
حمله گسترده نیروی هوایی اسرائیل به مناطقی از غزه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی اسرائیل در پاسخ به گلوله باران شب گذشته حماس، حملات گسترده ای را به غزه انجام داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانیه نیروهای دفاعی اسرائیل، ارتش اسرائیل  به نیروهای حماس در غزه حمله کرده است. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل در این خصوص گفت: این حمله پس از شلیک دو موشک در شب گذشته به داخل خاک اسرائیل انجام شده است. 

ظریف در پاسخ به نتانیاهو، اسرائیل را به داشتن تسلیحات هسته ای متهم کرد - اسپوتنیک ایران
ظریف در پاسخ به نتانیاهو، اسرائیل را به داشتن تسلیحات هسته ای متهم کرد

در این بیانیه آمده است: "در پاسخ ، هواپیماهای جنگی ما به 15 هدف در شمال و مرکز غزهحمله کردند ، از جمله کارخانه های اسلحه ، چندین مجتمع دریایی و یک تونل تهاجمی متعلق به گروه حماس مورد هدف قرار گرفت".

سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل تأکید کرد: "ارتش اسرائیل به مخالفت با هرگونه تلاش برای حمله به غیرنظامیان اسرائیلی ادامه خواهد داد و حماس را مسئول هرگونه تجاوز ناشی از سوی غزه می داند".

گفتنی است، پیش از این در هفته گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خاطر نشان کرد: سیاست ما روشن است. می خواهیم آرامش گذشته را برگردانیم اما به موازت آن، خود را برای یک عملیات گسترده نظامی (به نوار غزه) در صورت لزوم آماده می کنیم. این همان دستورات من به ارتش است.

طبق این گزارش نتانیاهو طی ماه‌های اخیر چند بار به طور عمد در خصوص اجرای عملیات نظامی گسترده علیه نوار غزه در صورت شکست تلاش‌ها برای آتش‌بس با گروه‌های فلسطینی و در صدر آنها جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین یادآوری کرده است.

به نظر می رسد که گروه‌های مبارز فلسطینی نیز بر آمادگی خود برای پاسخ به هرگونه حمله اسرائیل به نوار غزه تاکید کرده و به نتانیاهو در این خصوص هشدار می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала