نقص فنی و تاخیر در ساخت بمب هسته ای جدید آمریکا

© Photo / maxpark.com نقص فنی و تاخیر در ساخت بمب هسته ای جدید آمریکا

نقص فنی و تاخیر در ساخت بمب هسته ای جدید آمریکا 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رونمایی از بمب هسته ای جدید آمریکا B61-12 ، به دلیل نواقص به تعویق افتاد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال "دفنس نیوز / اخبار دفاعی" اداره امنیت ملی هسته ای اعلام نمود که رونمایی از بمب های هسته ای هدایت شونده آمریکا با نام B61-12 و کلاهک W88 ALT 370 به دلیل مشاهده نقص فنی به تعویق می افتد. 

B-52 - اسپوتنیک ایران
آزمایش نمایشی بمب افکن آمریكا در برابر حملات هسته ای روسیه

قرار بود در سال 2020 تولید این دو مجموعه آغاز شود، اما آزمایش ها، ریسک شکنندگی اجزای بمب و کلاهک را خطرناک دانستند. در نتیجه، اداره امنیت ملی هسته ای  تصمیم گرفت تا رونمایی از بمب هسته ای جدید B61-12 را به مدت یک سال و نیم به تأخیر اندازد و همچنان تولید نسخه ارتقا یافته کلاهک W88 را نیز به زمان دیگری موکول کند. چارلز وردون، معاون اداره امنیت ملی هسته ای امریکا اعلام نمود که پنتاگون در تلاش است تا زمان تاخیر را به حداقل برساند.

انجمن کنترل اسلحه در خصوص این تاخیر خاطر نشان کرد: تغییر زمان در تولید انبوه، باعث افزایش هزینه برنامه نوسازی خواهد شد که در حال حاضر 7/6 میلیارد دلار آمریکا است.

سال گذشته ، ارتش امریكا نخستین آزمایش های بمب هسته اس B61-12 را با استفاده از بمب افکن های نامرئی استراتژیک B-2 Spirit انجام داد. امریکا می خواد این بمب های هسته ای را در پایگاه های نظامی آلمان، ایتالیا، ترکیه، بلژیک و هلند مستقر کند.

گفتنی است، پیش از این وزارت امنیت هسته ای ملی انرژی آمریکا، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا به همراه وزارت امنیت هسته ای ملی انرژی برای نخستین بار بمب اتم جدبد B61-12 بر روی بمب افکن B-2 Spirit به معرض آزمایش گذاشت.

آزمایش دو بمب بدون پتانیسل هسته ای در تاریخ 9 ژوئن در نوادا صورت گرفت. این آزمایش ها بخشی از آزمایش های مشترک برای نشان دادن توانایی این هواپیما برای تحویل سلاح ارزیابی شده است.

ژنرال مایکل لوتون، سخنگوی اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا درباره این آزمایش در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: این آزمایشات مقدماتی نشان می‌دهد که طراحی بمب B61-12 مطابق با نیازها می‌باشد و حاکی از پیشرفت برنامه گسترش B61-12 برای پاسخگویی به الزامات امنیت ملی ماست. این بمب جدید پس از استقرار قرار است جایگزین بمب‌های بی 61 موجود در پایگاههای نظامی آمریکا در اروپا و ترکیه شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала