اعلام دوباره آمادگی آمریکا برای ادامه مذاکره با کره شمالی

© AP Photo / Evan Vucciاعلام دوباره آمادگی آمریکا برای ادامه مذاکره با کره شمالی
اعلام دوباره آمادگی آمریکا برای ادامه مذاکره با کره شمالی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات هسته ای با کره شمالی ضمن تاکید بر ضرورت همکاری واشنگتن و پیونگ یانگ برای تضمین پیشرفت روند خلع سلاح هسته ای و برقراری صلح در شبه جزیره کره، بار دیگر بر آمادگی کشورش برای ازسرگیری مذاکرات خبر داد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، "استیون بیگان" در دانشگاه میشیگان گفت، ‌ لازمه پیشرفت بیشتر در این مقطع، همکاری آمریکا و کره شمالی برای فایق آمدن بر سیاست ها و اظهارات خصمانه ای است که توان مذاکره دیپلمات های ما را به خطر می اندازد و ریتم گفت وگوها را متوقف می کند.
به گفته وی، رسیدن به موفقیت مستلزم دست برداشتن کره شمالی از مانع تراشی بر سر راه مذاکرات و تلاش برای ایجاد فرصت هایی برای تعامل است. ما به صراحت به پیونگ یانگ اعلام کردیم که به محض اعلام آمادگی آنها، ما آماده تعامل هستیم. ما آماده ایم اما، نمی توانیم به تنهایی و با خودمان مذاکره کنیم.
بیگان خاطرمدعی شد، تهدیدی که از جانب کره شمالی متوجه منطقه است، سایر کشورها، مانند کره جنوبی و ژاپن، ‌ را وادار به اندیشیدن به داشتن تسلیحات هسته ای می کند.

مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی پس از نشست بی نتیجه فوریه "دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون"، سران آمریکا و کره شمالی در هانوی متوقف شد و با وجود وعده ای که ترامپ پس از دیدار دو ماه پیش با کیم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره درباره ازسرگیری مذاکرات در آینده نزدیک داده بود، همچنان متوقف مانده است.

ترامپ و کیم اولین بار سال گذشته در سنگاپور دیدار کردند که نتیجه این دیدار، توافقنامه ای مبهم و فاقد ضمانت اجرایی بود که مفاد آن تا کنون عملی نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала