بولتون: تخفیف تحریم ها علیه ایران فعلاً ممکن نیست

© AP Photo / Shakh Aivazovبولتون: تخفیف تحریم ها علیه ایران فعلاً ممکن نیست
بولتون: تخفیف تحریم ها علیه ایران فعلاً ممکن نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان بولتون، مشاورامنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا تا زمانی که تهران از دروغگویی و ترویج ترور دست برندارد، تخفیف تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران منتفی خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، بولتون در توییتر نوشت:" همه کسانی که اعلام می کردند نفتکش آدریان دریا1 عازم سوریه نیست ، حالا منکر این مطلب هستند. تهران فکر می کند حمایت از رژیم خونریز اسد مهم تر از توجه به وضع مردم خود است. تا زمانی که ایران از دروغگویی و ترویج ترور دست برندارد، تحریم ها تخفیف نخواهد یافت".

​پیشتر بولتون گفته بود نباید اجازه داده شود که نفتکش ایرانی آدریان دریا1 بار خود را تخلیه کند.

آمریکا در ماه اوت این نفتکش را در فهرست تحریمی خود قرار داده بود.

یادآور می شود که 4 ژوئیه، مقامات جبل الطارق، این نفتکش ایرانی را که سابقاً نامش گریس 1 بود به جرم نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف نمودند و بیش از یک ماه بعد تصمیم به آزاد کردن آن  گرفتند. براساس گزارش رسانه‌ها، این اتفاق چند ساعت پس از درخواست آمریکا برای ادامه توقیف این نفتکش رخ داده است. ایران، آزادسازی نفتکش خود را که سپس نام آن به آدریان دریا 1 تغییر کرده، پیروزی دیپلماسی و شکست سیاست کاخ سفید نامیده است.

 بتازگی اعلام شد هواپیمای P-8A Poseidon آمریکا روز 5 سپتامبر  چند ساعت بر فراز سواحل سوریه و لبنان در نزدیکی جایی که اوایل هفته نفتکش ایرانی آدریان دریا1 گزارش مختصات خود به سیستم AIS را متوقف کرد پرواز شناسایی به انجام رساند.

پرواز در ارتفاع حدود 6 هزار متری انجام شد. مدتی قبل از آن هواپیمای آمریکایی RC-135U نیز بر فراز مرزهای آبی سوریه و لبنان به مدت چند ساعت مشغول پرواز شناسایی بود. مطابق با آخرین اطلاعات ماهواره‌ای، نفتکش ایرانی آدریان دریا1 که حامل 2 میلیون و 100 هزار تن نفت خام است، در فاصله 12 مایلی مرز آبی سوریه و 50-30 کیلومتری بندر طرطوس سوریه قرار داشت و دیرتر اعلام شد نفت آن تخلیه شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала