رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران می رود

© IAEAرئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران می رود
رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران می رود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز شنبه، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران سفر می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، رئیس و نماینده آژانس انرژی هسته ای ، کرنل فروتا روز شنبه برای دیدار با مقامات ارشد ایرانی به ایران می رود. 

تمامی گام‌ها در راستای حفظ یا نابودی برجام + داده نمایی - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
تعامل‌ها و تقابل‌ها برای حفظ یا نابودی برجام + داده نمایی

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در این خصوص گفت: "این بازدید بخشی از تماس و ارتباطات مداوم بین آژانس بین المللی انرژی هسته ای و ایران است."

ایران پیش از این خبر از انجام سومین گام برای کاهش تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای برجام در مقابله با عقب نشینی ایالات متحده از این توافق را داد. حدود 60 روز قبل ایران فرصتی به طرف های اروپایی امضا کننده ی برجام داد تا به تعهدات خود در برجام عمل کنند و ذکر شد در غیر این صورت ایران گام سوم تقلیل تعهدات خود در برجام را انجام خواهد داد؛ ایران حدود 4 ماه پیش مصادف با سالگرد خروج ایالات متحده آمریکا از برجام گام اول کاهش تعهدات برجامی خود را در پاسخ به بد عهدی های اروپا و آمریکا برداشت.

گفتنی است، بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سطح اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به 241 کیلوگرم رسیده که از حد مجاز 202 کیلوگرم فراتر رفته است. در ادامه این گزارش همچنین آمده است که خلوص اورانیوم غنی‌شده ایران نیز از حد مجاز در برجام فراتر رفته است.

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала