رد درخواست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل

© AFP 2023 / Don Emmertاعلام شرط کمک آمریکا به بازسازی سوریه
اعلام شرط کمک آمریکا به بازسازی سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با درخواست آمریکا برای صدور بیانیه‌ای با هدف محکوم کردن حزب‌الله لبنان در ارتباط با تنش جاری در مرزهای این کشور با اسرائیل مخالفت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، منابع دیپلماتیک اعلام کردند پیش‌نویس اولیه این بیانیه، که از چند روز پیش در شورای امنیت بررسی می‌شد، مشتمل بر 6 بند بود که «نگرانی عمیق شورای امنیت درباره موارد نقض در مرزهای بین لبنان و اسرائیل را ابراز می‌کرد».

در پیش‌نویس این بیانیه، که فرانسه آن را تدوین کرده، اعضای شورای امنیت تمامی موارد نقض در خط آبی، چه از هوا و چه از زمین، را محکوم می‌کنند و از تمام طرف‌ها قاطعانه می‌خواهند به توقف اقدامات خشونت‌آمیز پایبند بمانند.

دیپلمات‌ها در سازمان ملل اعلام کردند، ایالات متحده طی دو بار اعتراض به پیش‌نویس بیانیه، خواستار آن شد که حزب‌الله در آن مستقیما محکوم شود و همچنین از هرگونه اشاره و لو ضمنی به مسئولیت اسرائیل در این تنش خودداری شود.

این دیپلمات‌ها در ادامه خاطرنشان کردند که سایر اعضای شورای امنیت با این درخواست آمریکا موافقت نکردند که در نهایت بیانیه‌ای درباره تنش میان حزب‌الله لبنان و ارتش اسرائیل صادر نشد.

بیانیه‌های شورای امنیت باید با موافقت تمامی 15 عضو این شورا همراه شود.

حزب‌الله لبنان در واکنش به تجاوز‌ات مکرر اسرائیل ، روز یکشنبه‌ دهم شهریور یک خودروی زرهی ارتش تل آویو را در شمال اسرائیل هدف موشک ضدتانک قرار داد.

از سوی دیگر، مرزهای لبنان با اسرائیل از زمان حمله پهپادی تل آویو به ناحیه جنوبی بیروت، پرتنش شده است واسرائیل از بیم انتقام حزب‌الله، در وحشت و ترس به‌سر می‌برد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала