ترامپ: تحریم ها علیه ایران فعلاً لغو نخواهند شد

© REUTERS / JONATHAN ERNSTترامپ: تحریم ها علیه ایران فعلاً لغو نخواهند شد
ترامپ: تحریم ها علیه ایران فعلاً لغو نخواهند شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی اعلام کرد تحریم ها علیه ایران لغو نخواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی کاخ سفید روز پنج شنبه این مطلب را اعلام کرد.

در اطلاعیه منتشره گفته می شود دونالد ترامپ و امانوئل مکرون در گفتگوی تلفنی خود جلوگیری از اقدامات ایران را خاطرنشان ساختند که آزادی کشتیرانی و تجارت درخلیج فارس را مورد تهدید قرار داده است. ترامپ تاکید کرد تحریم ها علیه ایران فعلاً لغو نخواهند شد.

در ماه های اخیر اوضاع در خلیج فارس و تنگه هرمز بطور محسوس متشنج شده است. متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن آغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده ، سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران و به دنبال آن توقیف یک نفتکش بریتانیایی توسط جمهوری اسلامی شدیدتر شد.

هشتم ماه مه سال گذشته ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال ان تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала