ظریف: اجرای گام سوم را طی چند ساعت آینده به موگرینی اعلام می کنم

© REUTERS / Carlo Allegriظریف: اجرای گام سوم را طی چند ساعت آینده به موگرینی اعلام می کنم
ظریف: اجرای گام سوم را طی چند ساعت آینده به موگرینی اعلام می کنم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای ترامپ بهتر است برای مردم ایران مشکل درست نکند و ما از او نه توقع حل مشکل داریم و نه او می تواند مشکلات ما را حل کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، آقای ظریف وزیر امورخارجه با تاکید بر این که اجرای گام سوم را در چند ساعت آینده رسما به موگرینی اعلام می کنم.  

ظریف:تحریم های ضد ایرانی نشانه ی ضعف امریکاست - اسپوتنیک ایران
ظریف: تحریم های ضد ایرانی نشانه ی ضعف امریکاست

ظریف در فرودگاه جاکارتا در خصوص سخن ترامپ که می تواند مشکلات ایران را ظرف ۲۴ ساعت حل کند گفت: آقای ترامپ بهتر است برای مردم ایران مشکل درست نکند و ما از او نه توقع حل مشکل داریم و نه او می تواند مشکلات ما را حل کند.

وزیر امور خارجه ایران گفت تصوراتی که وی درباره توانمندی‌های خودش دارد اگر بتواند مشکل مردم آمریکا که هر چند وقت یکبار توسط یک هفت‌تیرکش بی‌حساب و کتاب جان خودشان را در تعداد وسیع از دست می‌دهند  آنها را حل کنند که وظیفه شان است و برای مردم ایران مشکل درست نکنند برای ما کافی است.

ظریف در خصوص رویکرد اروپایی در قبال اجرای گام سوم کاهش تعهدات ایران  هم گفت: اروپایی ها باید به این نتیجه برسند که اگر بخواهند از آمریکا برای اجرای تعهدات شان اجازه بگیرند آمریکا هیچ وقت به آنها این اجازه را نخواهد داد. شما نمی خواهید به ایران امتیازی بدهید و قرار نیست به ایران لطفی بکنید شما قرار است تعهدات خودتان را انجام دهید این تعهدات نه وابسته به آمریکا و نه وابسته به اجازه آمریکاست.

گفتنی است، در آستانه اظهارات مقامات ایرانی بر اجرای گام سوم کاهش تعهدات به برجام، بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سطح اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به 241 کیلوگرم رسیده که از حد مجاز 202 کیلوگرم فراتر رفته است. در ادامه این گزارش همچنین آمده است که خلوص اورانیوم غنی‌شده ایران نیز از حد مجاز در برجام فراتر رفته است.

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала