نتانیاهو: از رهبران جهان می خواهیم با ایران گفت‌وگو نکنند

© REUTERS / Gali Tibbon/Poolنتانیاهو: از رهبران جهان می خواهیم با ایران گفت‌وگو نکنند
نتانیاهو: از رهبران جهان می خواهیم با ایران گفت‌وگو نکنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل خواستار فشار بیشتر بر ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو، پس از اظهارات اخیر حسن روحانی رئیس جمهور ایران درباره توافق هسته ای برجام، خواستار افزایش فشار بر تهران شد. 

اسرائیل: هواپیماهای نیروی هوایی ایران باید در موزه نمایش داده شوند - اسپوتنیک ایران
اسرائیل: هواپیماهای نیروی هوایی ایران باید در موزه نمایش داده شوند

پیش از این ، حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران گفته بود كه تهران در چارچوب گام سوم كاهش تعهدات هسته ای، از رعایت برخی مفاد توافق هسته ای امتناع می ورزد. ایران اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته ای را از روز جمعه آغاز خواهد کرد.

در این راستا، بنیامین نتانیاهو در آخرین اظهار نظر خود پیش از پرواز به لندن گفت: "امروز صبح ما از نقض دیگری ، حتی غفلت بیشتر ایران مطلع شدیم، این بار آنها تمایل به دستیابی به سلاح های هسته ای دارند. این خواسته ایران، با اقدامات تهاجمی علیه حمل و نقل بین المللی (در خلیج فارس) و کشورهای منطقه و همچنین تلاش هایش برای حمله به کشور اسرائیل همراه است. تلاشهایی که متوقف نمی شوند".

وی افزود: "اکنون زمان مذاکره با ایران نیست. اکنون زمان افزایش فشار بر ایران است."

نتانیاهو از تمامی رهبران جهان خواست تا باب گفت‌وگو را با ایران باز نکنند.

گفتنی است، در آستانه اظهارات مقامات ایرانی بر اجرای گام سوم کاهش تعهدات به برجام، بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سطح اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به 241 کیلوگرم رسیده که از حد مجاز 202 کیلوگرم فراتر رفته است. در ادامه این گزارش همچنین آمده است که خلوص اورانیوم غنی‌شده ایران نیز از حد مجاز در برجام فراتر رفته است.

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала