محل اقامت معاون ترامپ در ایرلند، سوژه انتقادات مقامات

© AP Photo / Cliff Owenمحل اقامت معاون ترامپ در ایرلند، سوژه انتقادات مقامات
محل اقامت معاون ترامپ در ایرلند، سوژه انتقادات مقامات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پنس معاون ترامپ که برای ملاقات غیر رسمی با مقامات ایرلند به دوبلین سفر کرده، برای اقامت خود به باشگاه گردشگری گلف ترامپ رفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل روزنامه واشنگتن پست،  پنس هر دو شب اقامت خود را در هتل و مرکز گردشگری ترامپ در  منطقه "دونبگ" در ساحل  جنوب غربی ایرلند سپری کرده و پس از بازدید با مقامات عالی رتبه ایرلند دوباره به این منطقه روستایی بازگشت.

برخی از مقامات آمریکایی از این اقدام معاون رئیس جمهور آمریکا به دلیل اقامت در هتل ترامپ در ایرلند انتقاد کرده  و گفته اند که او به عمد پول مالیات دهندگان آمریکایی را در هتل ترامپ خرج می کند. منتقدان همچنین می گویند که معاون رئیس جمهور آمریکا با اقامت در یکی از هتل های ترامپ، تلاش کرده به او سود برساند.

در این خبر واشنگتن پست آمده است: سفر این چنینی برای ترامپ سودآور است زیرا مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه سفر پنس، تیم همراه و اتاق‌های هتل ترامپ را پرداخت می‌کنند.

پنس از این تصمیم خود یعنی رفت و آمدش به دوبلین و پرواز با هواپیمای "ایرفورس 2" در سفر به منطقه تفریحی "دونبگ" شد، دفاع کرد و بیان داشت که اقامت در این منطقه امکان دیدار برخی از اعضای خانواده -مانند پسرعموهایش- را برایش فراهم آورده است.

واشنگتن پست این طور نوشت: پنس در سال 2013 و پیش از ریاست جمهوری ترامپ اقوامش را  در باشگاه ترامپ ملاقات کرد. هتل ترامپ معقول‌ترین گزینه برای اقامت در این منطقه محسوب می‌شود.

پنس در یک کنفرانس خبری در روز سه‌شنبه و خارج از سفارتخانه آمریکا در دوبلین گفت: اگر شانس بودن در مرکز تفریحی و کوچک "دونبگ" را داشته باشید از حضور در آن لذت برده و  آن را جایگاه مناسبی برای تامین امنیت و استقرار تیم همراه خواهید یافت.

اسکان در این هتل برای مشاور رئیس جمهور آمریکا به معنای صرف 4 ساعت اضافی در پروسه حمل و نقل است. او باید یک ساعت تا فرودگاه وقت صرف کرده و پس از آن یک ساعت تا دوبلین پرواز کند. از فرودگاه تا محل بازدید مقامات نیز حدود یک ساعت زمان لازم است. پس از آن همین روند در بعد از ظهر همان روز تا هتل گردشگری ترامپ تکرار خواهد شد.

"مایک شورت" مدیر تیم همراه پنس در خصوص این سفر گفت: رئیس‌جمهور ترامپ پس از اطلاع از سفر "پنس" شخصا پیشنهاد اسکان در مرکز گردشگری خود را به او داد.

این مقام از جانب ترامپ نقل قول کرد: این مثل سفرهای خود من است. خوب پنس به دونبگ شهر خانوادگی خود می‌رود، پس باید (بهتر است) در هتل من بماند.

شورت گفت: دولت در خصوص هزینه‌ها با هتل ترامپ مذاکره کرده است. با این وجود موسسه گردشگری ترامپ، پاسخ مشخصی به سوالات مربوط به اقامت پنس نداد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала