صاحب نفت کش Stena Impero آزادی ۷ ملوان توسط ایران را تأیید کرد

© AFP 2023 / Jan Verhoogآغاز حرکت نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو به سوی آبهای بین المللی
آغاز حرکت نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو به سوی آبهای بین المللی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس شرکت سوئدی که صاحب نفت کش Stena Impero اریک هانل تاکید کرد که روز پنج شنبه هفت عضو خدمه کشتی توقیف شده توسط ایران در ماه ژوئیه آزاد شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، هانل در اطلاعیه منتشر شده توسط شرکت اطلاع داد: «Stena Bulk و Northern Marine Management می توانند تایید کنند که هفت عضو خدمه Stena Impero آزاد شده و اکنون به محل امنی منتقل شده اند، جایی که با خانواده های خود ملاقات خواهند کرد. آنها معاینه پزشکی شده و قبل از بازگشت به کشورهایشان در اولین فرصت به پرسش هایی پاسخ خواهند داد.» وی افزود که شرکت اقدام های لازم را برای آزادی سایر خدمه ادامه می دهد.

روز چهارشنبه نماینده رسمی وزارت خارجه ایران عباس موسوی اطلاع داد که هفت عضو خدمه نفت کش بریتانیایی Stena Impero آزاد شده اند که در بین آن ها یک روس هم هست و آنها می توانند ایران را ترک کنند. در این کشتی حداقل خدمه که برای جابه جایی نفت کش و خارج شدن به دریا لازم است، باقی مانده اند.

تشدید اوضاع در منطقه خلیح فارس پس از عصر ۱۹ ژوئیه آغاز شد، زمانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محدوده آب های ایران نفت کش بریتانیایی Stena Impero را توقیف کرده و متعاقبا آنرا به بندر عباس منتقل کردند. خدمه نفت کش شامل ۲۳ نفر بودند. مقامات ایران اعلام کردند که خدمه کشتی سالم بوده و نفت کش در اسلکه بندر قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала