ظریف: پیشنهاد مکرون در مسیر درستی پیش می‌رود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ظریف: پیشنهاد مکرون در مسیر درستی پیش می‌رود

ظریف: پیشنهاد مکرون در مسیر درستی پیش می‌رود
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با فرانس پرس اظهار نمود که مکرون هفته گذشته پیشنهاداتی را به رئیس‌جمهور روحانی ارائه کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، در مصاحبه‌ باخبرگزاری فرانسه اعلام کرد پیشنهادهای ماکرون درباره برجام در مسیر درستی پیش می‌رود. 

برخلاف مخالفت آمریکا، ظریف با مکرون دیدار کرد - اسپوتنیک ایران
برخلاف مخالفت آمریکا، ظریف با مکرون دیدار کرد

ظریف در این خصوص گفت: "مکرون هفته گذشته پیشنهاداتی را به رئیس‌جمهور روحانی ارائه کرده بود. ما معتقدیم آنها [فرانسه و دیگر طرف‌های اروپایی برجام] در مسیر درستی حرکت می‌کنند؛ هرچند ما هنوز به جایی که باید نرسیده‌ایم".

وی درباره دیدارش با رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص گفتگوی اخیرش با مکرون افزود: " اکنون مکرون قرار است با طرف‌های اروپایی و دیگر طرف‌ها صحبت کند تا ببینیم که از اینجا می‌توانیم به کجا برسیم".

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه اظهار داشت: "ما به دنبال یافتن راههایی برای اروپایی‌ها هستیم که بتوانند به تعهدات برجامی خود عمل کنند تا ما هم بتوانیم اقداماتی که انجام داده‌ایم را به عقب بازگردانیم. به نظر من آمریکا همه کارت‌ها را در اختیار ندارد. اگر جامعه بین‌الملل تصمیم بگیرند که توافق هسته‌ای را حفظ کنند، قادر خواهند بود اقدامات لازم برای حفظ آن را انجام دهند".

گفتنی است، ظریف پس از دیدار با مکرون در توئیتر نوشت: "علی‌رغم تلاش‌های آمریکا برای تخریب دموکراسی امروز با رئیس‌جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون و ژان ایو لوردیان در پاریس دیدار کردم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала