اردوغان: در مسکو به دنبال سازش درباره ادلب هستیم

© AP Photo / Lefteris Pitarakis اردوغان: در مسکو به دنبال سازش درباره ادلب هستیم


اردوغان: در مسکو به دنبال سازش درباره ادلب هستیم 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکسه علاقه ای به درگیری مستقیم با نیروهای دولتی سوریه ندارد.

به گزارس اسپوتنیک به نقل از سخنان بوریس دولوگو ، محقق ارشد مرکز مطالعات عربی و اسلامی پژوهشگاه مطالعات شرقی آکادمی علوم روسیه، رئیس جمهور ترکیه ، طیب اردوغان سعی خواهد کرد که در جریان مذاکرات در مسکو به موضوع سازش در مورد ادلب سوریه برسد زیرا وی علاقه ای به درگیری مستقیم با نیروهای دولتی سوریه ندارد و روسیه در این کاراز آنها حمایت می کند.  

برگزاری کمیته ایران، روسیه و ترکیه با محوریت حل و فصل سوریه  - اسپوتنیک ایران
برگزاری کمیته ایران، روسیه و ترکیه با محوریت حل و فصل سوریه

اردوغان روز 27 اوت به روسیه سفر می کند و با رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین گفتگو خواهد کرد.

به گفته این کارشناس ، مباحث اصلی در مذاکرات پوتین و اردوغان ، ادلب خواهد بود ، و بحث بر سر توافق آمریکا و ترکیه در مورد ایجاد منطقه امنیتی و مرکز عملیات مشترک در ساحل شرقی فرات ادامه خواهد یافت. اردوغان، در خصوص این موضوع و ارتباط آن با توافق نامه های پیشین با مسکو صحبت خواهد نمود.

دلوگو معتقد است: "این واقعیت که رئیس جمهور ترکیه به زودی به روسیه می آید ، حاکی از آن است که ترکیه اکنون نمی خواهد با ارتش دولت سوریه و به تبع آن ، با روسیه درگیر شود و می خواهد به توافق برسد" .

به گفته وی ، استدلال های اصلی طرف ترکیه در مورد اوضاع در ادلب: نگرانی از نفوذ نیروهای کرد به داخل خاک ترکیه است که آنکارا مظنون به داشتن روابط با حزب کارگران کردستان در ترکیه است.

وی ادامه داد: "این استدلال ها قبلاً توسط ترکیه بارها ارائه شده است ، و روسیه نیز بارها با آنها موافقت كرده است ، به دنبال مصالحه با ترکیه می باشد، قرار بود عملیات نظامی در ادلب به طور مشترک با ارتش روسیه باشد ، انجام نگردید، و در این خصوص دو کشور به گفتگو خواهد پردااخت".

در سپتامبر سال 2018 ، روسیه و ترکیه توافق کردند که یک منطقه صلح را در ادلب ایجاد کنند ، جایی که بیش از ده ها واحد مختلف در آن وجود دارد. در تاریخ 2 آگوست 2019 ، نیروهای دولتی سوریه آتش بس جدید را در ادلب اعلام کردند که منوط به آن است که ترکیه به تعهدات خود طبق توافق سپتامبر عمل کند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала