دادگاه ایرانی، سرنوشت کشتی استنا ایمپرو را تعیین می کند

© Flickr / rabiem22منبع: ناوگان نظامی ایران کشتی اعزامی یمن را همراهی می کند
منبع: ناوگان نظامی ایران کشتی اعزامی یمن را همراهی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر راه و شهرسازی ایران اعلام نمود که دادگاه بندر عباس است تکلیف نفتکش متخلف انگلیسی را تعیین می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق نیوز، اقای محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی ایران در خصوص سرنوشت کشتی انگلیسی گفت: مرجع قضایی که دادگاه بندر عباس است تکلیف نفتکش متخلف انگلیسی را تعیین می‌کند. 

 رضایی: اشتباه بعدی انگلیس پاسخی سخت‌تر به دنبال خواهد داشت - اسپوتنیک ایران
رضایی: اشتباه بعدی انگلیس پاسخی سخت‌تر به دنبال خواهد داشت

محمد راستاد در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای آزادسازی نفتکش توقیف شده ایرانی صورت گرفت، گفت: این کشتی در حال حاضر یک کشتی ایرانی است که تحت پرچم ایران بوده و در ایران به ثبت رسیده است و و نام آن هم " آدریان دریا" است . ترددی که در همان مقطع داشت انجام می داد کاملا مطابق با موازین و کنوانسیون های بین المللی داشت فعالیت می کرد هیچگونه مشکل قانونی متوجه این کشتی نبود و قطعا اقدامی که برای توقیف آن کشتی انجام شد یک اقدام غیر قانونی بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا توقیف نفتکش انگلیسی در راستای اقدام انگلیسی ها علیه ایران بود، تاکید کرد:خیر، به هیچ عنوان این دو با هم ارتباطی ندارند؛ توقیف نفتکش کشورمان در واقع نفتکش عامل نفت ایران در جبل طارق کاملا غیر قانونی و مبنای حقوقی نداشت، اما کشتی انگلیسی مرتکب تخلف و اقدامات مغایر با کنوانسیون های دریایی تحت تعقیب و توقیف قرار گرفت .

وی یادآور شد: هر کشتی که تخلف داشته باشد تحت تعقیب قرار خواهد گرفت و این موضوع فقط مربوط به کشور ما نیست تمام کشورهای ساحلی به نوعی مقررات دریایی را در آبهای تحت حاکمیت خودشان اعمال می کنند و همه ناوگان بین المللی صرف نظر از ملیت شان یا مبدا و مقصدشان موظف هستند که این قوانین را رعایت بکنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала