ارزیابی پیشرفت ناوگان دریایی بی رقیب روسیه از دیدگاه آمریکایی ها

© Sputnik / Aleksandr Gal'perin /  مراجعه به بانک تصاویر ارزیابی پیشرفت ناوگان دریایی بی رقیب روسیه از دیدگاه آمریکایی ها
ارزیابی پیشرفت ناوگان دریایی بی رقیب روسیه از دیدگاه آمریکایی ها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناوگان دریایی روسیه ضمن با تکیه بر کشتی های کوچک، به سرعت در حال توسعه است.

به گزارش اسپوتنیک، ناشنال اینترست در این خصوص نوشت.

این روزنامه خاطر نشان می کند که ناوگان آمریکایی و روسیه ، متقابل هستند، هرکدام از آنها استراتژی، تاریخ ، صنایع و جغرافیای کشور خود را دارند.

در عین حال که نیروی دریایی آمریکا بر ناو ها و سایر کشتی های بزرگ تکیه کرده است و همچنین رقبای خود در جهان را از جمله در زمینه حمایت مالی نمی شناسند، کارت شانس روسیه ، کشتی های موشک بر کوچک مدرن مانند « اسمرچا» هستند، که چندی پیش آزمایش شدند، ناوچه ها ی سبک و زیردریایی های دیزلی برقی جدید مانند لادا را نیز نباید فراموش کرد.

در ضمن تمامی کشتی ها به تسلیحات جدی از جمله موشک های بالدار« کالیبر» مجهزند.

این روزنامه می نویسد: « اگرچه این کشتی ها کوچکند، آنها قدرت آتش جدی دارند. در سال های اخیر ناوچه های سبک از دریای خزر با « کالیبرها» به اهداف در سوریه شلیک کرده اند و ضمن اینکه آنها هیچ گاه آب های روسیه را ترک نمی کنند.»

به عقیده این روزنامه ، ناوگان روسیه کاملا طبق دکترین دفاعی کشور منطبق است. در عین حال نویسندگان این مقاله معتقدند که ناوگان دریایی آمریکا و چین در برخی شاخص ها روسیه را شکست می دهند به طور مثال چین کشتی های بیشتری نسبت به آمریکا و روسیه دارد و کشتی های آمریکایی بزرگترند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала