مهلت 60 روزه دوباره ایران به کشورهای گروه 5+1

© AP Photo / Iranian Presidency Officeمهلت 60 روزه دوباره ایران به کشورهای گروه 5+1
مهلت 60 روزه دوباره ایران به کشورهای گروه 5+1 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی اعلام نمود که در جریان روند کاهش تعهدات، مذاکرات را ادامه می دهیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رئیس جمهور ایران گفت گر در پایان ۶۰ روز دوم به نتیجه نرسیدیم، حتماً مرحله سوم را آغاز خواهیم کرد و بعد از آن باز هم ۶۰ روز فرصت خواهیم داد تا به راه‌حل منطقی، درست و متوازن برسیم. 

تحریم های ایران باعث افزایش صادرات نفت آمریکا و ونزوئلا به هند شد - اسپوتنیک ایران
تحریم های ایران باعث افزایش صادرات نفت آمریکا و ونزوئلا به هند شد

حسن روحانی در جلسه هیأت دولت خطاب به کشورهای ساحلی خلیج فارس، گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار کشورهای ساحلی این خلیج تاریخی آماده است امنیت منطقه را حفظ کند، همانطور که در طول تاریخ این کار را انجام داده است.

 روحانی با تأکید بر اینکه ایران در عرصه سیاست خارجی فعال است، گفت: با کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان در راستای تقویت بیش از پیش روابط در حال گفت و گو و مذاکره هستیم و در جریان روند کاهش تعهدات نیز مذاکرات را ادامه می‌دهیم ولی اگر در پایان ۶۰ روز دوم به نتیجه نرسیدیم، حتماً مرحله سوم را آغاز خواهیم کرد و بعد از آن باز هم ۶۰ روز فرصت خواهیم داد تا به راه‌حل منطقی، درست و متوازن برسیم و به تعهد در برابر تعهد پایبند هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مسیر اقتصادی طی ماه‌های اخیر روند مثبت و باثباتی یافته است.

وی گفت: البته مشکلات به طور کامل برطرف نشده و زندگی مردم توأم با سختی است، اما در عین حال اقدامات دولت برای غلبه بر مشکلات کاملاً حساب‌شده است، باید توجه داشت که در زمانی که این وعده داده شده، در شرایط تعامل با دنیا قرار داشتیم و همه تجار و کارآفرینان اروپایی و آسیایی برای امضاء توافقنامه‌های مختلف با کشورمان، صف بسته بودند.

گفتنی است، هشتم ماه مه سال گذشته ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند. آمریکا تلاش می‌کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала