سپاه: حضور اسرائیل در آب‎های خلیج فارس غیر قانونی است

© AFP 2023 / HO/MOD بریتانیا به ائتلاف آمریکا برای گشت زنی در خلیج فارس پیوست
بریتانیا به ائتلاف آمریکا برای گشت زنی در خلیج فارس پیوست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران تا زمانی امنیت تنگه هرمز را تامین می‌کند که نفت خود را صادر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران گفت که "پیام ما به کشورهای منطقه و جهان این است که ایران تا زمانی امنیت تنگه هرمز را تامین می‌کند که نفت خود را صادر کند". 

ظریف: ایران برای حفاظت از امنیت شاهراه خلیج‌فارس تعلل نمی‌کند - اسپوتنیک ایران
ظریف: ایران برای حفاظت از امنیت شاهراه خلیج‌فارس تعلل نمی‌کند

علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت که «امنیت خلیج فارس از اولویت‎های ایران است و معتقدیم که خطوط کشتی‎رانی ایران باید بین‎المللی باقی بماند.

سردار تنگسیری که با شبکه خبری المیادین گفت‌وگو می‎کرد، افزود: آمریکا و انگلیس برای مشروعیت بخشیدن به حضور خود در منطقه خلیج فارس، سناریوهای مختلف در منطقه طراحی می‎کنند. آمریکایی‌ها به نفتکش‌های نزدیک آب‎های ایران حمله می‎کنند و سپس آن را به گردن ایران می‎اندازند و این کشور را متهم می‎کنند.

وی ضمن هشدار درباره هرگونه حضور غیر قانونی در آب‎های خلیج فارس و تنگه هرمز گفت: آمریکا و انگلیس باید مسئولیت حضور اسرائیل در آب‌های خلیج فارس را بر عهده بگیرند. ما به عنوان نیروی دریایی سپاه پاسداران، مسئول تامین امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس هستیم و نیازی به حضور بیگانگان نداریم. هرگونه حضور اسرائیل در آب‎های خلیج فارس غیر قانونی است، چون ممکن است باعث ایجاد جنگ و درگیری در منطقه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала