فراخوان رهبر جمهوری اسلامی به مقابله با "معامله قرن"

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر انتشار متن پیام محرمانه رهبرایران به نمایندگان مجلس
انتشار متن پیام محرمانه رهبرایران  به نمایندگان مجلس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران مسلمانان جهان را به مقابله با "معامله قرن" که امریکا برای حل و فصل درگیری فلسطینی ها با اسرائیل پیشنهاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جراید ایران، آیت الله خامنه ای در آستانه عید سعید قربان گفت: "ترفند معامله‌ قرن که به‌وسیله آمریکای ظالم و همراهان خائن آن زمینه‌سازی می‌شود، جنایتی در حق جامعه‌ بشری است. همگان را به حضور فعال برای شکست این مکر دشمن فرا می‌خوانیم و به حول و قوه‌ الهی آن را و همه ترفندهای دیگر جبهه‌ استکبار را در برابر همت و ایمان جبهه‌ مقاومت محکوم به شکست می‌دانیم".

معامله قرن - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
«معامله قرن». جزئیات طرح آمریکا برای حل و فصل درگیری اسرائیل و فلسطین

رهبر جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد:"بزرگترین ظلم قرنهای اخیر در فلسطین اتفاق افتاده است. در این ماجرای دردآور، همه چیز یک ملت، سرزمینش، خانه و مزرعه و دارائیهایش، حرمت و هویتش مصادره شده است.

این ملت به توفیق الهی شکست را نپذیرفته و از پا ننشسته و امروز از دیروز پرشورتر و شجاعانه‌تر در میدان است، ولی نتیجه‌ کار نیازمند کمک همه‌ مسلمانان است."

یادآور می شود در ماه ژوئن کنفرانس دوروزه ای برای بحث درباره ابعاد اقتصادی  طرح موسوم به معامله قرن در بحرین تشکیل شد اما رهبر جمهوری اسلامی آنرا تلاش برای از بین بردن فلسطینی ارزیابی کرده و اعلام نمود این طرح هیچگاه به سرانجام نخواهد رسیئد.

بر اساس آنچه که در رسانه‌ها منتشر شده، طرح موسوم به معامله قرن اورشلیم را پایتخت اسرائیل اعلام کرده، بخش‌های بزرگی از کرانه باختری رودخانه اردن را به این کشور واگذار می‌کند و حق بازگشت را نیز از آوارگان فلسطینی می‌گیرد. تشکیلات خودگردان فلسطین از سال گذشته که آمریکا بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد سفارت خود را به اورشلیم منتقل نمود، مذاکره با آمریکا را متوقف کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала