آخرین اخبار از ادامه درگیری ها برای دستگیری رئیس جمهور سابق قرقیزستان+ ویدئو

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر آخرین اخبار از ادامه درگیری ها برای دستگیری رئیس جمهور سابق قرقیزستان+ ویدئو
آخرین اخبار از ادامه درگیری ها برای دستگیری رئیس جمهور سابق قرقیزستان+ ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد مجروحان در نتیجه تیراندازی ها به محل اقامت رئیس جمهور سابق قرقیزستان الماس بیک آتامبایف به ۳۶ نفر رسیده و یک تن دیگر نیز کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک ، وزارت سلامت قرقیزستان در این خصوص خبر داد.

عصر چهارشنبه  نیروهای امنیتی قرقیزستان عملیات دستگیری رئیس جمهور سابق این کشور را در محل اقامتش در روستای کوی تاش واقع در ۲۰ کیلومتری پایتخت آغاز کردند. آنها علیه طرفداران رئیس جمهور سابق از ابزار ویژه استفاده کردند در عین حال موفق نشدند آتامبایف را دستگیر نمایند.

در حال حاضر نیروهای ویژه قرقیزستان به سمت خانه آتامبایف در روستای کوی تاش واقع در نزدیکی بیشکک برای بار دوم آتش گشودند. بر اساس خبرهای شبکه تلویزیونی آپرل بخش دیگری از نیروهای ویژه به سمت خانه حرکت کرده اند. طرفداران رئیس جمهور سابق با ماموران درگیر شدند. آنها به سمت نیروها سنگ پرتاب کردند.

روز پنج شنبه هشتم اوت جلسه شورای امنیت قرقیزستان در بیشکک برگزار می شود. روز چهارشنبه دفتر خبری رئیس دولت در این خصوص اطلاع داد. پارلمان قرقیزستان ۲۰ ژوئن لیست اتهامات رئیس جمهور سابق را که توسط کمیسیون ویژه نمایندگان تهیه شده بود به دادستانی تقدیم کرد. سازمان نظارت گزارش داد که رئیس جمهور سابق به رشوه خواری ضمن مدرن سازی کارخانه تولید حرارتی بیشکک ، آزاد کردن رهبر  گروهی از مجرمان عزیز باتوکایف با گواهی پزشکی تقلبی، جابه جایی های غیرقانونی زمین ها و سایر اقدامات غیر قانونی متهم است. اگر دادگاه آتامبایف را محکوم نماید ، حبس ابد در انتظارش خواهد بود. خود آتامبایف این اتهامات پارلمان را « دروغین» خوانده و بیان داشت که در مقابل ملت پاک بوده و آماده است به تمامی رفتارها و کردارهایش در مقام ریاست جمهوری پاسخ دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала