جواب رد آلمان به آمریکا در قضیه ایران

© AFP 2023 / Odd Andersenجواب رد آلمان به آمریکا در قضیه ایران
جواب رد آلمان به آمریکا در قضیه ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آلمان با تأکید بر اینکه کشورش به مأموریت دریایی به‌رهبری آمریکا در خلیج فارس نخواهد پیوست، با رد استراتژی فشار حداکثری واشنگتن بر تهران، بر لزوم حفظ برجام تأکید کرد.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگویی با سایت رادیو آلمان با اشاره به بحران در خلیج فارس اعلام کرد که آلمان هیچ سهمی را در تشدید تنش‌ها در این منطقه نخواهد داشت. آلمان به مأموریت دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس نخواهد پیوست.

وی افزود: استراتژی آمریکا این است که فشار حداکثری بر ایران اعمال کند؛ اما این استراتژی ما نیست.

به‌گفته وی این استراتژی آمریکا تا به حال موفقیتی در پی نداشته و تنها منجر به این شده است که ایران برنامه اتمی خود را دوباره آغاز کند. "ماس" از این رو مشارکت با آمریکا در مأموریت دریایی در خلیج فارس را هم بی‌نتیجه ارزیابی کرد.

وی در عین حال گفت: ما این مسئله را رد نمی‌کنیم که توسط آمریکا همچنان با این مسئله درگیر شویم؛ اما سیاست دولت فدرال آلمان همان سیاست اروپا در قبال ایران است. ما بر این توافق هسته‌ای برجام تأکید داریم چرا که بر این باوریم تنها با این توافق ایران دیگر هیچ سلاح اتمی نخواهد داشت.

در ماه های اخیر اوضاع در خلیج فارس و تنگه هرمز بطور محسوس متشنج شده است. متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن آغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده ، سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران و به دنبال آن توقیف نفتکش بریتانیایی توسط جمهوری اسلامی شدیدتر شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала