چرا آمریکا از رفتار آلمان خشمگین شده است؟

© REUTERS / Kai Pfaffenbachچرا آمریکا از رفتار آلمان خشمگین شده است؟
چرا آمریکا از رفتار آلمان خشمگین شده است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر آمریکا در آلمان به شدت از دولت آنگلا مرکل به دلیل عدم تمایل به پیوستن در ماموریت نظامی خلیج فارس انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از   خبرگزاری تسنیم، در حالی که دولت آلمان رسما اعلام کرده است که هیچ تمایلی برای پیوستن به ماموریت نظامی آمریکا در تنگه هرمز ندارد، سفیر آمریکا در آلمان امروز پنجشنبه به شدت از دولت آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور انتقاد کرده و گفته است که بزرگترین اقتصاد اروپا باید مسئولیت جهانی بیشتری را قبول کند.

به گزارش رویترز، روابط آمریکا و آلمان از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ به شدت متشنج بوده است. اختلافات بر سر هزینه‌های نظامی و تعرفه‌های تجاری و همین طور مساله خط لوله گازی نورد استریم 2 و مسائل مربوط به ایران موجب تشدید روابط برلین و واشنگتن شده است.

روز چهارشنبه هایکو ماس وزیر خارجه آلمان مشارکت این کشور در طرح پیشنهادی آمریکا برای عملیات دریایی در تنگه هرمز را رد کرد.

وی گفت: آلمان خواستار کاهش تنش با ایران است و از هر اقدامی که موجب تشدید تنش‌ها می‌شود، باید خودداری کرد.

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان ضمن ابراز ناامیدی از این تصمیم برلین، گفت: آلمان وظیفه‌ای دارد که باید به آن عمل کند. آلمان بزرگترین قدرت اقتصادی در اروپا است. این موفقیت مسئولیت‌های جهانی برای آلمان به همراه می‌آورد.

وی در ادامه افزود: آمریکا هفته‌ها سعی کرده است تا حمایت آلمان از ماموریت دریایی در تنگه هرمز را جلب کند.

این در شرایطی است که وزیر دفاع آلمان پیش از این در موضع ملایم تری نسبت به وزیر خارجه این کشور گفته بود که برلین در حال بررسی درخواست آمریکا است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала