آمریکا، ظریف را تحریم کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات آمریکا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را در لیست تحریم ها قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، درسایت وزارت دارایی آمریکا آمده است: « نفر بعدی وارد شده به لیست تحریمی سازمان کنترل بر دارایی های خارجی وزارت دارایی آمریکا، محمد جواد ظریف است.»

روز چهارشنبه نماینده دولت آمریکا در گفتگوی تلفنی با خبرنگاران اعلام کرد: « ما امروز تحریم هایی را علیه وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف وضع می کنیم».

این مقام افزود: « ظریف ، نماینده دولت ایران در جامعه بین الملل است و در راس تبلیغات و جاه طلبی های این دولت در حمایت از برنامه هسته ای تهران ، ساخت موشک بالستیک و شبکه های تروریستی قرار دارد. ظریف همچنین از آزار و اذیت ملت ایران توسط دولت این کشور دفاع می کند.»

وی ادامه داد: « اگر چه برای آمریکا بسیار مهم بود که احتمال گفتگوی دیپلماسی را حفظ کند اما صبر ما لبریز شده است. مدت زمانی طولانی با این دید که او نماینده رسمی درست و معتبر  ایران است از کارهایش چشم پوشی کردیم و امروز رئیس جمهور ترامپ تصمیم گرفت که دیگر بس است.»

دولت آمریکا همچنین اطلاع داد که درخواست محمد جواد ظریف که تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته است را برای حضور در جلسه سازمان ملل متحد در نیویورک به صورت جداگانه بررسی خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала